6 december -17 Guldigt spillpapper...

.... och ett glittrigt rödmönstrat
gav dagens julkort.
 
 
Kortstommen är vit cardstock
och sen stansade jag en järneksswirl
och God Jul i guld.
Jag använde en guldig kartong från Kjells rakvatten,
så det är verkligen "spillpapper" det också!!
God Jul-dien är från gummiapan.
(Fick hjälp att rätta här av en scrapvän - skrev fel fabrikat först!)
Swirlen har jag köpt på fb
och har ingen aning om ursprung.
(Brukar få hjälp här ibland - tackar i så fall på förhand!)
 
 
Jag har chalkat de röda julstjärnorna med en gulddyna.
Den guldiga julstjärnan fanns i en påse
jag hittade i en bokhandel,
tillsammans med några kopparfärgade.
Swirlen har jag kapat  lite
och sen satt båda bitarna 
så jag tyckte att det passade.
 
 
 Insidan i samma guldiga stil.....
(Så mörkt det blev???)
 
 
....liksom baksidan.
 
 
Ett rött köpekuvert till detta kort passade ju,
när inget papper var tillräckligt stort.
 
Börjar bli klar med julkortsskrivandet,
fast inte med bloggandet ;-)
Det verkar som om korten räcker....
fast riktigt säker kan man ju inte vara!
 
Hur har du det med dina julkort?
Eller har du bestämt dig för 
att inte göra några detta år...
Vi ska ju rensa bland våra måsten,
och bara behålla dem vi gillar
och inte låta oss stressas!
 
Ha det gott min vän!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så fint guldigt julkort:)Läckert med alla vimplarna.
Jag har tappat lite nu ett tag med julkorten. Det har varit mycket annat nu ett tag. Men jag har gjort 30 st i alla fall;) Du måste ha gjort mer än dubbelt;)

Vi har haft ett par dagar med riktigt ruskväder och blåst. Idag skiner solen i alla fall men det blåser så gräsligt så det är riktigt kallt ute. Sitter just nu med en liten kisse i knät och en vovve vid fötterna, så mysigt och skönt:) Nu ska jag ta och kika runt på din sida och se allt fint som du gjort:))

Ha nu en jätte fin 2:a advent!
Kramizar Marie

2017-12-08 @ 12:38:47
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0