8 december -17 Hjärtan och pepparkaksgubbar....

.... fanns på papperen i ett litet julblock
som jag hittade i mina gömmor.
 
 
Hjärtepapperet är lite glittrigt,
som du ser.
Valde craftpapper till kortstomme.
(Tror jag köpt den bunten med kort o kuvert på ICA MAXI.)
Det stora hjärtat är stansat
med en Spellbindersdie,
som också har en med scalloped kant,
som sitter bakom.
Pepparkakspapperet på vimpeln
är ur samma block - vet inte
var jag hittat det.
Jag har använt glitterpennan:
Sakura Gelly Roll Clear Star
runt kanterna på mönsterpapperen,
hjärtat och den bruna cardstocken bakom.
Den finns hos Hannas Pysselstuga.
God Jul-dien är från ka-boks.
 
 
Kortets insida med både pepparkaksgubbar
och ett fint pepparkakshus,
som jag klippt ur ett av mönsterpapperen i blocket.
Skrivovalen är stansad med die från Spellbinders
liksom den bruna scalloped ovalen bakom.
God Gul-stämpeln kommer från Scrapfabriken.
 
 
Baksidan behöver jag knappt visa -
du kan ju gissa hur den ser ut.
 
 
Slutar med bild av kort och kuvert,
även om det bara är ett köpekuvert.
Jag tycker det blev snyggt i alla fall ;-)
 
Ja, nu är det helg igen!
Veckorna går så fort så här före jul!!
 
Idag hände nåt oväntat!!
Det låg ett brev med mönstrat kuvert
i vår brevlåda.
Ett fint handgjort julkort från Nya Zeeland!!
Det var en hittills anonym bloggbesökare,
svensk kortmakare "vinterboende" på NZ
som skickat det!
Oj så glad jag blev!!
TUSEN TACK du min okända vän!
Hoppas jag hinner få fram ett kort till dig före jul!!
 
Ha det gott allihop!
Kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Särnholm

Men så vackert kort och vilja söta papper du använt till det här kortet. Dina insidor är lika fina som dina utsidor. Ha en trevlig helg kramar från Pysselsandra!

2017-12-09 @ 10:13:19
URL: http://pysselsandra.bloggspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert kort med alla pepparkakshjärtan och gubbar:))Fint med det stora hjärtat och vimpeln:)
Tokgillar God Jul-dien från Ka-boks:))
Så kul att du fick ett julkort från Nya Zeeland:))

Ha en fin helg!
Kramizar Marie

2017-12-09 @ 13:46:52
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Åsa

Kanonfint!

2017-12-09 @ 13:51:16
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Anonym

Oh ett så fiiint pepparkakskort med fina mönsterpapper och som alltid många läckra detaljer, pepparkakshuset på insidan ser så härligt ut. Jag kan känna underbar pepparkaksdoft och julstämning runt kortet.
Så roligt att kortet från NZ nådde ända upp till Gävle
Kram Britt

Svar: Hej Britt! Tack för din rara kommentar!Du har mail idag från mig! Kort också postat - hoppas det kommer fram före jul! Vet ju av egen erfarenhet att det är l å n g t till NZ!!
Kramar! Margareta
MormorMargareta

2017-12-10 @ 08:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0