12 februari -17 Blå himmel och sol....

.... inspirerade till dagens gratulationskort.
 
 
En läcker blå fjäril på en spillbit av ett BoBunny-papper
klippte jag ut och glittrade
först med Wink of Stella över hela
och sen med Stickles Star dust
på kroppen och kanterna.
Ersatte de bortklippta antennerna
med ett par "pistiller".
Skar ut en flik av den gula fjärilens vinge
så jag kunde sticka in skylten bakom.
 
 
Ett annat BoBunnypappr med fjärilar
använde jag som bakgrund på kortet.
"Stjärtstansen" i övre hörnen
och en naturfärgad spets i nederkanten.
Grattis stansat med die från Mandys
på en oval med stitched kant 
från Lawn Fawn, liksom den blå ovalen bakom.
 
 
Som du ser har jag som vanligt 
monterat de olika lagren med distanskuddar
och böjt fjärilsvingarna med hjälp av
skaftet på min lilla virknål.
 
 
På insidan har jag använt samma mönsterpapper
som dekor på skrivrutan
tillsammans med spetsen
och Åsas fina poststämpel i mitten på blomman.
Hon har några kvar om du vill ha ett ark.
De finns i så fall HÄR
 
 
Baksidan med min namnetikett.
Idag fick den en blå cirkel med stitched kant bakom
stansad med die från Memory Box.
 
 
Kuvert förstås.
Allt material till detta kort o kuvert
kommer från Helihak.
 
 
Kortet och kuvertet avslutar som vanligt.
 
Nu ska jag ge mig ut i solen!
Det blir en härlig promenad 
mot Valbo med solen i ansiktet.
Kan man ha det bättre??
 
Hoppas du också får en härlig söndag!
Kram och välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Å vilket härligt fint kort med fina fjärilen och så fina dova blå färger. Mina stämpelark börjar ta slut, så ska man ha nåt får man skynda sig. Tänker inte ta hem fler.Tack för att du tipsar om dem. Puss mamma ♥

2017-02-12 @ 11:00:16
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Anonym

Så vackert kort. Kram Stephi

2017-02-12 @ 12:36:17
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Härligt grattis kort med vackra papper, dies och en jätte fin blomkvist längst ner:) Kuvertet blev som vanligt så fint:)

Här idag är det grått, längtar efter solen nu:)
Ha en fin söndag

Kramizar Marie

2017-02-12 @ 14:44:25
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0