2 f februari -17 Grattis till min flöjtistkompis....

Min bästa tonårskompis
fyller år imorgon
och eftersom hon inte är en
"facebookare" så vågar jag lägga ut
hennes födelsedagskort här idag:
 
 
Naturligtvis måste det vara musiktema
eftersom musik ju varit, och är
en så stor del av hennes liv.
Mönsterpapper med notmönster
liksom ett notband i rosett blev det idag.
Hittade en blombrad i mina gömmor
som passade i mitten på rosetten.
 
 
Den söta pippin från Skapar Källarn
kvittrar "Happy Birthday".
Den är färglagd med Distress Markers 
och vattenpensel och utstansad
med en stitched circle-die 
från Memory Box.
Den scalloped circle som sitter bakom
är stansad med en die från Spellbinders.
 
 
 De konkava hörnen är stansade med en hörnstans 
från ek.success.
Böjde upp hörnen på mönsterpapperet
men monterade det med vanlig dubbelhäftande tejp
i mitten på papperen.
 
 
Närbild på "rosenbuketten" med diverse rosor.
Swirlen bakom är stansad med en die
från Magnolia - en gammal trotjänare. ;-)
 
 
Insidan med mer noter,
en grattisstämpel och en platt blomma.
 
 
Enkel baksida....
 
 
.... och kuvertet.
 
 
Kortet och dess matchande kuvert.
Hoppas Postnord sköter sig
så kortet kommer fram senast imorgon.
 
Vi kom hem från Björkebo i måndags kväll,
körde tvättmaskinen och packade om 
och tog tåget till Stockholm i går kväll (onsdag).
Ibland är det snabba ryck!!
Kjell hade inbokade jobb sen länge
och min influensa gjorde ju att Björkebovistelsen 
blev mycket framflyttad
så däeför blev det så här.
 
Imorgon kommer en av mina bästa vänner,
Lilla Pyssel Inger hit.
Ååååh så roligt det ska bli att träffas igen!!
Vi har hittat varann och träffats
via den här bloggen!
Vilken lycka!
Tänk vad en blogg - eller två - kan betyda!
 
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Alltid lika trevligt matchade kuvert med korten och små detaljer här och var.

Trots en ofrivilligt kort arbetsvecka blev jag rysligt trött nu. Här håller vi på med köksrenovering så någon korttillverkning lär det inte bli, det är så rörigt överallt här nere. Men imorgon skulle det visst spacklas sen målas, läggas golv och till sist köksbyggande.Efter det ska vi ju bara skaffa inredning i skåp och lådor och tillbaka med en del och köpas en del nytt. Roligt, men tar också på lust och ork.

Hoppas du och Inger hade roligt!
Kram

2017-02-03 @ 19:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0