25 februari -17 Generösa vänner.....

.... har jag många.
Det är jag såå glad och tacksam för!
Kortet och kuvertet idag
är gjort med ett mönsterpapper
jag fått av en av dessa rara scrapvänner
och när jag köpte en die av en annan på fb
fick jag med en fin pärl- och blingdekoration som bonus
som var som gjord för det här kortet. 
Tack til er båda!!
 
 
Visar kuvertet först idag
så du får chansen att njuta av det vackra papperet.
 
 
Till kortet hittade jag ett pistagegrönt cardstock 
som passade som kortbas.
Kornblå cardstock matchade papperets mönster.
Kolla så perfekt den söta pärlknappen passade
till det här mönsterpapperet!
 
 
Den söta digisen från Måla med SkaparKällarn
är utstansad med stitched circles från Memory box
liksom "fotomattan" bakom.
Jag färglade med Distress Markers 
och vattenpensel.
Hud: Tattered rose (och lite rouge på kinderna ur min sminklåda)
 Hår: Antique linen, Vintage photo och Tea dye
Klänning: Cracked pistachio och Chipped saphire
Skugga: Wethered wood
och så lite Mustard seeds på hjärtat på armbandet.
 
 
Jag inpirerades av den söta glittriga pärldekoren
och tog fram blingswirlar.
De här är klippta från större swirlar
och kommer från Panduro: Say it in crystals.
Blommor i vitt och lite blått.
 
 
 Lager på lager monterat med distanskuddar.
En fin spets fick dekorera skarven
mellan mina mönsterpappersremsor
som jag ju har kvar till kortet
sedan jag gjort kuvertet.
 
 
Kortets insida. 
Visar här nedanför hur jag får papperet att räcka
i några bilder - scrolla förbi om du inte är intresserad!!
 
 
Här ser du hur jag lagt två remsor
tätt intill varann och klistrat dem på den blå bakgrunden 
med dubbelhäftande tejp.
Innan dess hade jag stansat ut cirkeln,
som satt bakom motivet, ur den blå bakgrunden.
Jag tejpade också ihop halvorna mönsterpapper
på baksidan (för att kunna använda det senare).
Sen stansade jag ut en cirkel i mönsterpapperet.
 
 
Så stansade jag ut en lite större cirkel i vitt ritpapper.
(Förlåt mitt smutsiga underlägg.)
 
 
Satte en blå cardstockremsa över hålet
och så att den dolde skarvarna i papperet.
Tejpade fast med dubbelhäftande tejp
och satte också en remsa på.
 
 
Här har jag fäst lite spets i kanterna
där den kommer att synas.....
 
 
...... och här ser du hur den vita skrivcirkeln
täcker hålet, som ju inte syns på det färdiga kortet
när jag fäst den här delen på kortstommen.
 
 
Cirkeln fick sen pryda baksidan
tillsammans med en blå remsa och spets.
Din blå cirkeln bakom min namnetikett
är stansad ur den blå cirkeln bakom motivet.
På det sättet kan man få ut MYCKET
av det papper man har!!
 
 
Har du orkat med ända hit
så bjuder jag, som vanligt på kort och kuvert.
Tack än en gång rara generösa Marie och Stephanie!!
 
Ha det gott och ta vara på solen när den visar sig!
Kram!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Jättefint kort med en söt liten tjej, som du färglagt så snyggt:)Du är så duktig på att ta tillvara allting. Bra tutorial du visade. Vackert med alla blingdekorationer:)Roligt att du gillade papperna. Tack för mailet, blev så glad:)) Kinden och käken är svullen nu och öm. Men det går ju över.

Må så gott
Kramizar Marie

2017-02-26 @ 21:25:47
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Åsa

Ett underbart fint kort med söt stämpel och fina papper och dekos.

2017-02-27 @ 07:07:10
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0