9 februari -17 Omstart i julkortsmakeriet.....

.... efter en ganska lång paus.
Influensan tog mina krafter och mycket av inspirationen
och våra resor till Björkebo och Stockholm.
Nu är jag dock "på banan" igen.
Veckans julkort kommer här:
 
 
Mönsterpapper ur ett gammalt julblock
från Panduro med snöstjärnor.
Motivet är utstansat med en die
från Menory Box med stitched kant
och är monterat på en grå bas
utstansad med nästa storlek av 
cirkeldies i setet.
God Jul är stansat med en die från Gummiapan
i dels två lager akvarellpapper
dels i det grå papperet
för att få texten lite tjockare.
Jag har tejpat baksidan
med dubbelhäftande Biltematejp innan jag stansade
så går det lättare att limma ihop dem sen.
 
 
Som vanligt monterade jag de olika lagren
med distanskuddar.
Jag har glittrat kanten på motivet
och mönsterpapperet med Stickles Star dust.
 
 
Insidan i samma stil.
Här får vimplar dölja pappersskarven
i st f spetsen på framsidan.
Snöstjärnorna är stansade med en punch
från Martha Stewart: Glacial Snowflake.
Julstämpel från Reprint.
 
 
Baksidan med min namnetikett.
 
 
Kuvertet blev så fint
med det här papperet.
 
 
Till sist visar jag kortet och dess kuvert
som vanligt.
Nu ska jag väl vara på G igen
får jag hoppas!
Några födelsedagskort
och "krya på dig kort" har jag också gjort
men de kommer en annan dag.
 
På lördag har Åsa bjudit till en scraptrff igen
och jag ser såå fram emot det!
Ska bli så kul att träffa "gänget" igen!
Hoppas du också har möjlighet
att scrappa med kompisar ibland!
Det är så roligt och inspirerande!!
 
Ha det gott!
Kram!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åh det var ett underbart papper med rådjuret på, jag tror jag är kär. Sen så med magiska fingrar förvandlar du allt till något helt sagolikt (Bambi på hal is? *fniss*).

Hoppas ni får trevligt på lördag, hälsa och krama om Åsa!

2017-02-09 @ 20:46:39
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Nu har jag äntligen fått lite tid att blogga;) Min lilla mamma(83år) har opererat sin höft färdigt nu och har fått komma hem. Jag har haft fullt upp och tagit hand om pappsen också:)Nu blir det att hjälpa dem med mathandling och tvätt ett tag;)

Så skönt att du är på banan igen:))

Det här julkortet blev ju hur sött som helst, tokgillar:) Så söt liten Bambi:)Vackra papper, dies och dekorationer. Kuvertet blev som vanligt jätte vackert:)
Hoppas ni får en härlig scrapdag imorgon och hälsa Åsa:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-02-10 @ 15:21:36
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0