10 januari -17 Get well soon....

... står det på ett kort
som jag gjorde till en vän i lördags.
Det skulle jag önska mig själv också nu.
Det är en jätteaggressiv förkylning,
eller kanske influensa,
som jag dragit på mig.
Orkar inte pyssla, orkar inte läsa
och knappast nåt annat heller....
 
Ska försöka orka blogga kortet i alla fall ;-)
 
 
Var lite idélös på träffen
och fick då en skiss av en kompis.
Då mindes jag nåt kort jag sett
och gjorde min egen tolkning.
Ytterligare ett av de underbara mönsterpapperen
med hortensior fick komma till användning.
Ett ganska enkelt kort där mönsterpapperet
fick tala ganska mycket för sig själv.
Dies från memory box 
med stitched kant har jag använt till kvadraterna.
Först stansade jag ut en kvadrat
ur framsidans mönsterpapper.
Sen en grön kvadrat med 
en storlek större kvadrat.
Sen gällde det att passa in den
så att mönstret stämde.
"Get well" är stansat med en die
från Lawn Fawn.
Det satt ihop med "soon"
men jag klippte isär det för att följa skissen.
 
 
Satte en embossad skrivruta
på en kant av grön cardstock.
Visst är Krya på dig-stämpeln fin!
Tror den är från Pysseldags.
 
 
Den är så fin den här embossingfoldern.
Minns inte var den kommer ifrån.
 
 
Fick bli en baksida med lite samma stuk.
 
Nu orkar jag nog inte sitta uppe längre...
Slutar med att önska dig 
att slippa den här förkylningen/flunsan.
Välkommen åter en annan dag!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Fantastiskt kort Margareta❤❤❤ kram Anna

2017-01-11 @ 09:10:43
URL: http://urascrap.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Usch! så tråkigt att du blivit så förkyld, hoppas du kryar på dig fort:)
Så vackert ditt Krya på dig kort blev:) Härliga papper, dies och embossingfolder:)) Gillade också textstämpeln. Här hos oss har vi ett riktigt snöoväder och jätte hård vind, vilket jag inte gillar tyvärr! Fönster rutorna är nästan igensnöade och till och med missarna och vovvarna ryggar tillbaka när de ska gå ut. Missarna har parkerat sig i soffan och vill inte gå ut nu;) Ska snart ut med vovvarna, bäst att ta på sig ordentligt, men jag håller mig i trädgården idag:)
När du piggar på dig så kika in till mig en sväng:)

Krya på dig nu vännen och var rädd om dig:)
Kramizar Marie

2017-01-11 @ 15:24:11
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Åsa

Ditt kort är superfint, och passar så bra med de fina texterna.

2017-01-13 @ 18:17:46
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Hoppas du inte blev jätte dålig av din förkylning.
Krya på dig isåfall:)

Kramizar Marie

2017-01-14 @ 17:33:34
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0