18 januari -17 Min rosa period....

.... verkar jag ha kommit in i.
 
 
Jag köpte en cirkeldie med blommor i en grupp på fb
och fick inspiration till det här kortet.
Det vackra rosmotivet har jag fått av en okänd vän.
Det prickiga papperet är bättre färgmatchat
med rosorna i verkligheten
än på fotot - sånt förvånar mig!
 
Eftersom de rosaprickiga papperen är A4-storlek,
så kuvertet blev ganska litet - drygt 12,5x12,5 cm
så kortet fick bli knappt 12x12 cm.
 
For YOU är stansat med en die
som jag fick med en engelsk scraptidning.
 
 
Motivet och mönsterpapperet är monterade 
med distanskuddar
och kanten på mönsterpapperet
har jag glittrat med Stickles Star Dust.
 
Blommorna är stansade med en Floral Punch
och sen embossad med en likadan embosspunch.
Bladswirlen är stansad med en die
från Whimpsy Stamps: Vines.
 
 
Insidan fick samma prickiga papper,
även här stansad i kanterna
med Martha Stewarts kantstans
som vi brukar kalla "mustaschstansen" ;-)
Stansade hörn med en die (vet inte vem som tillverkat)
precis som på framsidan.
Här satte jag också några utstansade retroblommor
och en Grattisstämpel från InkyWings
på den runda skrivytan.
 
 
Baksidan.....
 
 
.... kuvertet och ....
 
 
 .... kortet med sitt kuvert till sist.
 
Nu är jag ganska kry igen
och har faktiskt orkat med en l å n g promenad
idag i det härliga vädret.
 
Imorgon åker vi upp till Björkebo.
Kjell längtar såå till skidspåren
och har ju fått vänta på att jag skulle bli frisk.
Nu bär det av!
Som tur är har jag ett kortmakeri även där ;-)
 
Ha det gott och var rädda om varandra!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhh! det här kortet tyckte jag om, såååå fint:))
Vackert papper och jätte läckra dies:))Kuvertet blev också jätte fint.
Hoppas ni har det bra uppe i Björkebo och att ni får åka lite skidor:) Här har all snö smält bort!

Må så gott och var rädda om varann
Kramizar Marie

2017-01-20 @ 17:22:38
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0