21 januari -17 Julkort v. 3....

...blev klart trots allt.
Det är ju också det 4:e för iår
eftersom jag gjorde två julgranskort av sugrör
alldeles i början av året.
Har ju varit ganska trött och håglös
efter influensan, men nu
har vi i alla fall åkt upp till Björkebo!
 
 
Det här kortet blev klart i morse
men sen åkte vi till stan
och när vi kom hem var det mörkt
så det är fotat i lampljus.
Svårt att få till rätta färger
trots att jag meckat med redigeraren - förlåt!!
Ljuvligt Maja-papper är det
på kortstomme av craftpaper
och med röd kant.
Åsas julpoststämpel passade så bra
liksom diverse blommor som fanns
i blomburkarna här i Björkebo.
De vita kanterna vid motivet,
som jag älskar,
är stansade med en Magnoliadie.
 
 
Böjde upp de vita kanterna
och monterade de olika papperslagren
med distanskuddar som vanligt.
 
 
På insidan fick det andra motivet
från mönsterpapperets ena sida vara med.
Tyvärr glömde jag att ta med nån stämpel
med julhälsning,
så det får jag komplettera med
när jag kommer hem ;-)
 
 
Baksidan blev för gul på fotot
men de andra bilderna är i gengäld
för gröna - åtminståne färgen på craftpapperet.
Vet inte vad jag gör för fel ;-)
 
 
Kuvertet (också knepigt i färgen)....
 
 
... och så kortet med sitt kuvert
till sist som vanligt.
Gillade verkligen det här motivet
men måste skära det 7 cm brett
för att få med hela,
så det blev att anpassa kortstorleken
till det kuvert jag kunde få ut.
14x14 cm blev kortet idag.
 
Ha det gott min vän
och tack för att du kikade in hos mig!
Blir jätteglad över kommentarer!
Kram - och välkommen åter!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, så fint det är, vilka underbara färger!

Jag tycker också att det är jätteknepigt med fotandet av korten, särskilt såhär års. Vi får investera i en riktig strålkastare!

2017-01-21 @ 18:52:20
URL: http://www.miradisia.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vilket underbart vackert julkort, me like:))
Så söt liten tjej:) Blommorna passade ju perfekt till pappret. Kant dien är jätte fin:)
Ja ibland när man fotar sina kort så blir de konstiga i färgerna. Det beror ju på vilket ljus det är. Men vi som scrapar vet ju nästan vilka färger papperna har;) Hoppas ni har det bra i Björkebo:) När du har tid så kika gärna in till mig,
har lagt upp några julkort från förra året;)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-01-21 @ 20:18:42
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Psst, Julen är slut för 2016 och undrar hur du kan finna inspiration för så fina julkort för kommande jul, ca 11 månader framåt i tiden, fast det är klart för varje år går tiden mellan jularna bara fortare och fortare så jag säger det redan nu, God Jul. *fniss*

Fin kort hörredu!

Svar: Ja visst är jag lite knäpp - men försöker ju göra "ett julkort i veckan" även iår ;-) Bra att ha fram i slutet av oktober....Tack för att du hälsar på och lämnar spår! Blir så glad av det! Kram!
MormorMargareta

2017-01-23 @ 20:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0