23 januari -17 Mera "fådda papper"....

... som kom i ett riktigt "godispaket"
från goaste Marie
har jag använt idag.
 
 
Visst är det här riktigt fint! 
Visar här hur jag skar det
för att kunna göra ett snyggt kuvert
och sen få fina bitar att göra kortet av.
 
 
Visar kuvertet först idag.
Tycker det blev så läckert!
 
 
Det fick bli ett Alla Hjärtans Dag-kort.
Vet faktiskt inte varifrån 14 Feb-stämpeln kommer från
men det fanns några uppstämplade i mina gömmor.
Kajsans fina pippi med hjärteballongen 
passade också bra till.
Färglagt med Distress Markers och vattenpensel.
 
 
 Här är pennorna jag använt.
 
 
Så här blev kortet.
Den vita kanten är stansad med en die
från Cherry Lynn Nesting dies: Square Scalloped.
Motiven och kanten bakom dem
är stansade med Spellbindersdies.
 
 
Blomman är sammansatt av två platta blommor,
en mittdel stansad med die från ett set blomdies
från Sweet Dixies Daisy Set
och en mintgrön halvpärla.
Bladen är stansade med
Nellie Snellen Rose Branch.
 
 
Lite struktur och mycket monterat med distanskuddar.
 
 
Insidan med skrivruta stansad med 
en något mindre Cherry Lynn-die.
 
 
Till baksidans dekor använde jag en die från
Spellbinders Long Classic Scalloped Rectangels Large
till den vita kanten.
 
 
Idag visar jag kortet tillsammans med
framsidan på kuvertet.
 
Tusen tack Marie för det vackra papperet!!
 
Idag har vi haft en härligt solig
men ganska blåsig dag.
Kjell har fått en härlig skidtur
och jag en skön promenad.
Så härligt att vara i Björkebo!
 
Hoppas du också har det bra!
Kram och välkommen åter!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååå vackert kort, blir så glad när du tyckte om pappret:) Jag skulle inte kunnat göra ett sådant snyggt kort av det pappret. Pippin är ju sååååå söt och fint färglagt:)Den Alla Hjärtansdag stämpeln var ju sååå fin:) Gillade dina tags på sidan också:))Kuvertet blev också jätte snyggt:) Tack själv för dina rara kommentarer inne hos mig:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-01-25 @ 17:27:48
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0