27 januari -17 Brunt och gult....

.... är dagens kort.
Röjde lite i scrappappersskåpet här i Björkebo
och hittade ett läckert
mönsterpressat ljusgult papper.
Det inspirerade till det här kortet:
 
 
Det finns ju inte lika mycket saker här
som hemma i ortmakeriet,
med några fina bilder hittade jag
- en av dem passade bra tyckte jag.
Ett paket med REA-blommor
hittade jag också
samt några metallhörn
och en brun spets.
 
 
Tagen med bilden böjde jag upp hörnen på
och monterade med distanskuddar.
 
 
Insidan
 
 
Baksidan
 
Till det här kortet finns inget matchande kuvert.
Det fick följa med ett paket jag skickade idag.
Hoppas postnord sköter sig
så att det kommer fram fort!
 
Har varit lite segt i kortmakeriet
medan jag varit här i Björkebo.
Inspirationen blir lite störd
när jag saknar det ena och det andra
som jag skulle vilja använda.
Har ett par halvfärdiga kort som ligger
men de får nog vänta tills jag kommer till Gävle
och har allt jag vill använda
innan de blir klara.
 
Dagarna här ägnas åt  l å n g a promenader.
Härligt!
Ha det gott! Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vackert kort med fin bild.

2017-01-27 @ 20:20:04
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så ni är kvar i Björkebo. Kortet du gjorde där blev så fint:) Läckert papper med så fin struktur. Gillade även de små metallhörnen och alla blommor:)
Insidan blev också så fin med den hugs dien.

Må nu så gott i Björkebo:)
Kramizar Marie

2017-01-29 @ 21:23:38
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0