3 januari -17 Julgransplundring....

... kommer vi inte att ha efter denna jul
eftersom vi hoppade över julgran 
Kjell och jag.
 
Ett par julgranar visar jag ändå idag.
Har haft en idé ett tag - har nog sett nåt liknande nån gång
men detta blev julgranar á la MormorMargareta:
 
 
Det här är den första jag gjorde
med sugrör som jag tyckte "klädde varann".
Monterade dem på en bas 
av offwhite cardstock med swirlmönster
som jag stansat i hörnen
med den konkava hörnstansen.
Kortbasen är mörkgrön 10x15 cm.
GOD JUL är stansat med en die
från Gummiapan.
 
Det blev lite snett mitt första försök
men julgranar är ju lite sneda ibland ;-)
 
 
 
Nästa försök med i stort sett samma upplägg
fast med lite rött inslag - och rakt faktiskt!
Det blev silverkulor i den här granen
och en stjärna i toppen
i stället för guldspira.
 
 
GOD JUL är stickersbokstäver
som jag hade kvar efter Bollnästräffen.
 
Gillar de här korten.
Tror det kan bli fler....
 
Ja, det var julkorten för vecka 1.
Jag har ju tänkt göra "ett julkort i veckan"
även detta år - få se hur det går...
 
Nu har det börjar snöa lite.
Hoppas det blir snö som går att använda till nåt...
De varnar från smhi att det kan bli oväder.
Det kanske är "Trettondagsuen" i alla fall?!
Var rädd om dig!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhh! så söta granar, me like:)) Vilken läcker idé:)
Det skulle jag vilja lifta om det är okej för dig?
Läckert papper och så sött med kulorna:))

Nu har ni väl fått lite snö;)? Här kom det lite i natt. Inte så kallt men väldigt hård vind!

Må så gott och var rädd om dig där ute i halkan
Kramizar Marie

2017-01-04 @ 13:17:31
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0