5 januari -17 Mera blommor i snön....

Hittade ett härligt blommigt papper
i spillpappershögen, som t o m kunde
räcka till ett kuvert
om jag gjorde det lite mindre.
 
 
När jag gör kuvert av andra storlekar,
antingen p g a det papper jag har att tillgå är för litet
eller att jag vill ha ett kuvert i annan storlek
eller tjocklek, får jag pröva mig fram.
Idag bestämde ju papperstorleken
och då fick jag anpassa kortet efter det.
 
 
Kortet fick bli 13x13 cm.
Använde den konkava hörnstansen i hörnen.
Knallrosa blev dagens färg ;-)
Pippin är från SkaparKällarn
och färglades med Distress Markers.
Motivet och den rosa cardstocken bakom
är stansade med stitched cirkles från Memory Box
och den vita scalloped, som passar så bra till
är en Spellbinderdie.
Hittade lite punchinella i en låda
och den fick täcka lite i skarven mellan papperen.
 
 
Blommorna är stansade med punchar från "Flower Punch",
två i setet, en som stansar och en som embossar.
Bladen stansade jag med en die
ur ett set från Cherry Lynn
med många blommor och blad: Dandelions.
 
 
Grattisstämpeln på vimpeln är från InkyWings.
Som du ser har det gått åt en hel del
distanskuddar även i dag.
Köper dem på Biltema och klipper sen till dem
i önskad storlek när de är väl stora.
 
 
Insidan med de fina stämplarna från Vilda
och en utstansad fågel.
Dien är från Marianne Design.
 
 
Baksidan med den ovala namnetiketten.
 
 
Avslutar med kortet och kuvertet som vanligt.
 
Nu måste jag nog gå ner och packa till träffen imorgon.
Måste tänka efter
så det inte blir för mycket,
men samtidigt inte glömma något.
Välkommen åter,
så ska jag visa vad jag gjort på träffen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Så underbart sött kort, och tillhörande kuvert!

2017-01-05 @ 20:25:53
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Anna

Åhh!! Alldeles underbart alltsammans 💖💖💖 kram Anna

2017-01-05 @ 20:39:26
URL: http://urascrap.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så underbart färgstarkt kort:) Underbara papper och en söt rund pippi:) Läckra die, texter och dekorationer:)Hoppas du har det kul på träffen:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-01-07 @ 15:15:51
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0