22 juli -17 Tacksam...

.... känner jag mig 
varje morgon när jag vaknar
och är frisk och någotsånär pigg.
Så många av mina vänner är sjuka
eller har besvärliga krämpor
av olika slag.
Det går åt en hel del krya-på-dig-kort"!
Här kommer ett som gått
till en vän som brukar gilla
lite romantiska kort.
 
 
Ett vackert BoBunnypapper
fick pryda det här kortet.
Valde att ta upp den turkos färgen
i den fina fjärilen (älskar turkos!)
Kunde inte med att dölja en del av fjärilen
så jag klippte ut en del av ena vingen
och la den över motivet.
Spets, spetsblommor och en hjärtformad kakservett
bidrar tillsammans med bilden till romantiken.
 
 
Har som vanligt byggt upp lagren
med distanskuddar.
De fina blommorna fick jag i födelsedagspresent
av en av mina goa scrapvänner,
som vet att jag älskar turkos!
Så glad jag blev!!
 
 
Insidan i samma färgskala
men med spill efter en utstansad cirkel.
La en cirkel av turkor cs under kakservetten
och stansade en ritpapperscirkel
med stitched kant med die från Memory Box.
Har tyvärr glömt var den fina Krya-stämpeln kommer från -
har den i två storlekar - så användbar.
Kanske nån här kan hjälpa mig?!?
 
 
Enkel baksida med framsidans mönsterpapper,
stansat i hörnen med
den konkava hörnstansen från ek-success
som jag använt även på de andra sidorna.
Gillar den skarpt,
som du nog sett!!
 
 
Kuvertet blev så läckert
med det här papperet, tyckte jag.
 
 
 
Avslutar som vanligt med kortet och kuvertet.
Hoppas nu att min vän har fått kortet
tycker om det, och känner
att jag tänker på henne,
nu när hon har det extra jobbigt.
 
Inatt har vi fått en riktig rotblöta här i Hälsingland.
Vi har inte haft så bra väder här i sommar,
mycket nordanvindar och kallt,
men inte så mycket regn,
så vattnet behövs ju.
Perfekt också när det regnar
som mest under natten!!
Gråväder mest hela dan idag,
men inget regn...
Få se hur det blir till natten...
 
Ha det gott! Kram!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Regn behövs här med, bruna fula gräsmattor, men turkost är så fin färg och den påminner mej om Havet och friska vindar med saltstänk. Så vart det ju med det här kortet med det ger friska vindar med saltstänk om ni kastar med saltkaret över det *fniss* När men det ger en fläkt åt det annars lite milda kortet och jag är övertygad om att det har hjälpt massor dit det kom.

Tacksam är jag också trots lite krämpor, det kunde varit så mycket värre!

Kraaam

2017-07-22 @ 23:55:10
Postat av: Bibbi

Vackert kort och turkost är en fin färg, gillar också den färgen. Fin text, den kommer från Pysseldags och finns i två storlekar. Än är minnet med ; Sonen brukar fråga mig, hur vet du varifrån stämplar mm kommer ifrån. Tror jag lärt mig känna igen typsnitt på texter, stil på motiv, vilken tillverkare har den stilen på t ex dies. Ha det bra, trots den lite dåliga sommaren som verkligen "blåst" bort. kram bibbi

2017-07-23 @ 10:04:15
URL: http://kortfonstret.blogspot.se
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Så snyggt kort och fiffigt att klippa till så vingen kom fram 😃 Blommorna passade perfekt till också👍 Bekräftar Bibbis kommentar att texten är från Pysseldags! Kram i blötan

2017-07-23 @ 11:09:30
URL: http://scraprosa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0