10 juni -17 Spillpappersdille....

...... har ju jag
och oftast blir det ju så då
att jag inte får till nåt kuvert
(som ju är min andra "sjuka" - kuvertdille)
eftersom alla bitar är för små.
 
 
Igår hittade jag i alla fall en pappersbit
som räckte till ett kuvert
av den här "raka sorten".
Det har, precis som mina vanliga
lite "höjd" eller "tjocklek"
så att dekorationerna får plats.
Läckert papper från Basic grey tror jag.
 
 
Eftersom kuvertet blev ganska litet (13x13 cm)
fick kortet bli 12,5x12,5 cm.
Letade upp en  liten söt mus
i passande storlek
som jag färgla med Distress Markers
och vattenpensel.
Stansade sen ut med en lånedie från Åsa
som var här och scrappade med mig.
Diverse spillpappersbitar i lila
och Åsas fina sommarstämpel
fick pryda kortet.
Du hittar den HÄR på "Slipsarket".
 
 
Har som vanligt "byggt" lite på höjden
med distanskuddar.
 
 
Insidan kanske får nån utstansad blomma också sen
men nu ser den ut så här ;-)
Textstämpeln kommer från InkyWings.
 
 
Baksudan fick lite spillpappersvimplar också
och min namnetikett
som Åsa gjort i datorn och printat till mig.
 
 
Kort och kuvert klart!
Undrar vem som ska få denna sommarhälsning
med den söta musen och humlorna?
Man vet aldrig!!
 
Hoppas du har en fin helg!
Det har jag - klurar över installation
av ett litet digitalt får
som ska sköta vår gräsmatta i stan
när vi drar till Björkebo.
Få se om jag lyckas!!
 
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åh vad ni kan ni båda, Åsa i datorn och du med de underbara kuverten. Det är så skönt att det finns flera än jag som snålar på alla pappersbitar, fast vet du, jag har börjat slänga de minsta speciellt om är på någon träff.Ser ju hur mitt berg bara växer, min kompis barn brukar också få lite ibland.

//Ann-Marie

2017-06-10 @ 19:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0