2 juni -17 Seglarsommar....

.... ser vissa fram emot!
Jag gillar sjön, men har inte seglat 
sedan "optimistjolletiden".
En av mina allra bästa vänner däremot
tillbringar gärna mycket tid i deras
älskade segelbåt under sommaren.
Hon har just fyllt år
och hennes födelsedagskort
fick bli med segeltema.
 
 
Majapapper med skärgårdstema valde jag
till det här kortet.
 
 
Den här söta sjömans-hÄngeln
passade så bra tyckte jag.
Hon är färglagd med Distress Markers
och vattenpensel på akvarellpapper.
Utstansad med en spellis
och monterad på en scalloped blå
som också är utstansad med en matchande spellis.
 
 
Detaljbild av hörnet med ankaret
och några små fina snäckor.
 
 
Alla lager är monterade med distanskuddar
för att få lite struktur på kortet.
 
 
Flera Majapapper med marint tema
fick pryda insidan.
Stämplade också en segelbåt 
och en mås på skrivytan.
Grattis är stansat med en die från Gummiapan.
 
 
Baksidan fick lite remsor av olika papper
och kanten från ett mönsterpapper
längst ner.
 
 
Ett jätterandigt kuvert
i marina färger: vitt, rött och blåa nyanser.
Fick sätta på en etikett för adressen
för att underlätta för posten
och det funkade för kortet kom
fram över natten!!
 
 
Kort och kuvert till slut, som vanligt.
 
Är lite stiltje vid kortmakarbordet nu
då trädgården har legat i fokus
när jag varit hemma i Gävle.
I morse kom Mickan och hjälpte mig ett par timmar.
Det är inte klokt så mycket man hinner
när man är två - och så trevligt det är!!
 
Nu har vi dragit till Stockholm
för att fira Pingsthelg
samt Kjell, som fyller 75 på måndag.
Sen fortsätter vi med att fira nationaldagen också,
när vi ändå är på gång!!
 
Önskar dig en trevlig och skön helg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Vilket underbart fint seglarkort:) Så söt hÄngla stämpel som du färglagt så fint:)Läckert med ankaret och de små snäckorna. Jättefin insida och läckert kuvert:))

Hoppas ni får en trevlig Pingst i Stockholm.
Var rädda om er:)Hälsa och gratulera Kjell på hans 75-årsdag också.

Kramizar Marie

2017-06-03 @ 16:43:52
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Nä, men se så underbart, jag känner ju havsvindarna och hör bruset av vågor, ja havet är härligt. Jag har aldrig seglat men förstår att det är en fröjd då jag älskar havet. Du fick verkligen in den känslan, supersnyggt. Men nu är det dags att lätta ankar och segla vidare i bloggen.

2017-06-09 @ 14:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0