8 juni -17 Roligt julkuvert....

.... blev det av ett papper
jag fyndade på en scraploppis.
 
 
Det läckra röda papperet
var mönsterstansat runt om.
Jag tänkte lite fel när jag skar till kuvertpapperet
eftersom den stansade kanten
tog så mycket yta,
så jag fick tänka om
och göra kuvertet lite rektangulärt.
 
 
Kortet fick också dekor
av det röda papperet med kanterna.
Det runda motivet fanns med på ett julark
med motiv som fanns på Engströms REA
när jag var där på träff i våras.
 
 
Lite distanskuddar gick det åt
den här gången också,
och vimpeluddarna är böjda
som vanligt.
 
 
Kortets insida fick också 
lite av den stansade papperskanten.
Julstämpeln kommer från JaneDesign.
Metallhörnen har jag gjort
genom att klippa en dekoration
i form av en metallpapperscirkel
i fyra delar.
 
 
Baksidan fick dekor av hörnet
under min namnetikett.
 
 
Ja, det var kortet och kuvertet
till sist, som vanligt.
 
Det här kortet blev gjort i förmiddags.
Har allt längtat en hel del
till kortmakarbordet
under allt resande de sista veckorna.
Idag blev det alltså ett kort till,
som du får se en annan dag.
Jag åkte ut till Åsa
och satt med henne och scrappade
en stund också - har ju saknat henne också!!
 
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ett superfint julkort med fin uddkant. Du lyckas alltid räkna ut det så bra, även om det inte blir som du tänkt från början. ❤️

2017-06-08 @ 21:52:27
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Men så klart att man saknar scrapbord och barnen, de två har ju största prio, liksom mannen. Att äta är underskattat...hihih

Nåväl, till kortet då, du kan ju det här det har jag ju sagt flera gånger, men tål att upprepas, flera gånger. Ja jag håller med Åsa att du är duktig på att ändra på saker så att det blir toppresultat oavsett. Jag gillar kant-stansen, du får till det bra och det ser aldrig konstigt ut. Jag ska leka lite med papper, färger, verktyg och annat i sommar. Nu måste jag ju se vad jag mer missat när jag sorterat bokstäver och siffror i nästan en vecka.

2017-06-09 @ 14:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0