12 mars -17 En verklig utmaning....

.... blev det för mig
när vi på scrapträffen i Bollnäs
fick en stor plastficka med 8 fack
och utmaningen var att fylla den.
 
De som brukar göra LOs eller PL-projekt
fyllde snabbt fickorna med foton
och journaling.
Jag, som ju nästan enbart är kortmakare
fick fundera ett tag innan jag kom på
hur jag kunde använda detta på ett sätt
jag kunde få användning för även efter träffen.
 
 
Jag gjorde 8 dubbelvikta kort som passade i fickorna.
Sen försökte jag hitta papper
och dekorationer till alla korten,
så att det skulle bli en harmonisk sida.
Dessutom måste ju allt få plats i plastfickorna.
Här ser du resultatet.
De fyra större korten har måtten 10x7,5 - alltså ung A6
och de mindre är hälften så stora - alltså ung A7.
 
Här kommer de 8 korten
uttagna ur sina fickor om du vill se bättre.
Först de fyra större:
 
 
 
 
 
Här de fyra mindre i liggande format:
 
 
 
 
 
Jag hade fullt sjå att hinna klart innan tiden var ute
och jag har nog aldrig i mitt scrapliv
gjort 8 kort så snabbt.....
 
Blev hyfsat nöjd
(och fick användning för en del spillbitar ;-)  )
Få se om jag gör insidor och baksidor
hemma sen.
 
Jag kan tyvärr inte tala om
vilka dies och papper jag använt
eftersom jag nu bloggar från en fjällstuga
i Funäsdalsfjällen
och här inte har de grejorna med.
Funderar du över något
så fråga gärna i kommentaren!
Jag hjälper gärna till när jag kommit hem igen!
 
Imorgon hoppas jag på en härlig skidtur
i Ösjödalen - en av våra favoriter.
Hoppas du också får en härlig vecka
där du är!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Vilken bra idé du hade där. Jag missade denna i lördags :( Hoppas ni har en fin dag i fina Ösjödalen. Det är "våra" trakter, vi har stuga vid Walles Fjällhotell, Bruksvallarna. Kram Carina

Svar: Åh, det är så fint där! Började vid Walles idag, men de bygger ju så mycket utefter leden där och hade kört så spåret var borta och det var bara is och snorhalt. Ramlade handlöst bakåt och landade på svanskotan, rumpan och slog bakhuvudet i isen. Såg stjärnor! Det blev en mycket kort skidtur idag :( Hoppas jag mår bättre en annan dag och att det kommer lite mjuk nysnö - annars åker jag inte där igen.....
MormorMargareta

2017-03-13 @ 09:38:18
URL: http://carinasscrapbord.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det var en rejäl utmaning du tog dig an. Men du klarade ju det galant:)) Så fina papper, dies och dekorationer du använde:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-03-15 @ 17:58:57
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0