14 mars -17 Säg det i toner...

.... men också i ord - för att travestera
en gammal sång.
Dottern till min ena "kusingranne" i Änga
utbildar sig i sång och fyllde nyligen år.
Naturligtvis fick hon ett kort av mig.
 
 
Bakgrundspapperet har notsystem och fjärilar.
Samlar på mönsterpapper med musiktema
eftersom många i både släkten
och vänkretsen är musiker.
Hittade alltså en spillbit också,
som fick sticka fram bakom motivet,
som idag åter är en digis från SkaparKällarn.
Jag använde Distress Markers och vattenpensel
till färgläggningen, som vanligt.
 
 
Daisies i hörnet och fina bruna blad.
Den snygga notraden med G-klaven 
är stansad med en die jag fick av Åsa,
som ju vet att jag samlar på musikrelaterat.
Stansade också ut några fjärilar ur spillpapper
med en punch från Martha Stewart.
 
 
Insidans skrivruta stansade jag i hörnen
med min konkava hörnstans från ek-success
(Precis som på framsidan - gillar den!)
Dekorerade med notpapperet, 
en spillpappersremsa och en fjäril.
 
 
Hade mönsternotpapper så att det räckte
till kuvert också.
Här ser du lite mer hur papperet ser ut.
 
 
Det räckte till en liten bit på baksidan också.
Kortstommen är så läckert roströd.
 
 
Kortet med kuvertet till sist.
 
Har haft en ganska lugn dag idag
här i fjällvärlden.
Det snöade och blåste i morse,
så vi tog en lat morgon.
Känner inte av huvudet och yrseln idag,
tack och lov,
men det är inte så lätt att hitta
lämpliga sittställningar med min ömma rumpa.
Tur att jag gillar att sova på sidan,
annars hade det inte gått så bra inatt ;-)
 
När vinden lagt sig lite åkte vi ner "på byn"
och promenerade runt lite,
kikade i affärerna och handlade på ICA.
Det går hyfsat att promenera
så det blev en skymningspromenad
med dubbade skor
här i Ljusnedal också.
Det är jättehalt på vägarna!
Är så tacksam att yrseln la sig
efter vurpan igår
och att jag inte bröt nånting!
 
Var rädda om er!
Halka inte!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ett jättefint kort till Nathalie! Fina dekos och söt katta.

2017-03-15 @ 07:36:17
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så fint "musikkort" du gjort:) Läckert notpapper.
Söt liten misse också som du färglagt så fint:)
Läcker notrads die:)
Så skönt att höra att du är på benen igen:) Var rädd om dig nu där ute i halkan! Här är snön borta nu igen, men man vet aldrig. Det kan ju komma mer!

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2017-03-15 @ 18:47:45
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0