28 mars - 17 Utmaningar är kul....

.... men tävlingar är jag inte mycket för ;-)
Utmaningar får mig att tänka lite utan för
mina vanliga ramar
och det kan jag ju behöva!
 
 
Det här kortet blev till på Wasascrappen i Bollnäs.
Det var en Bingobricka och jag valde raden:
knappar, valla, stämpel och snö.
"Valla" var ju ett aber!!!
Här har jag tolkat det dels som valla = ängsvallar,
dels som klistervalla, här glitterklister.
 
 
Visst är den söt!?!!
Lite sparsamt färglagd med Distress Markers och vattenpensel.
Pernilla på SkaparKällarn har gjort den fina digisen.
Jag har stansat ut den med en vimpeldie från Lawn Fawn.
Den har hål i övre hörnen, som jag idag dolde
med snöstjärnor stansade med en 
Martha Stewartpunch: Glacial Snowflake.
 
 
Insidan med en fin textstämpel
som tyvärr kom lite på sned,
men vad gör det - det är ju handgjort!!
 
 
Baksidan
 
 
Naturligtvis blev det ett kuvert också
eftersom papperet räckte!
 
 
Så här blev kortet alltså med sitt kuvert.
Idag ser jag nästas alla prickarna
som svävar i luften på kortet
som symboler för allt al- och hasselpollen
som nu förmörkar mina dagar.
Vackert soligt varmt och vårligt har vi
men jag får betala för mina promenader
med svullna slemhinnor, kliande ögon
och jobbig andning.
Hoppas på ett härligt vårregn
som tvättar luften åt mig!
 
Ha det bra och njut av våren!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Din Bingobricka utmaning blev superläckert:))
Härliga papper och en så söt digistämpel som du färglagt jätte läckert:))En fin insida och kuvert, som vanligt:)
Har du tid och lust, så kika gärna in till min bloggsida;)

Må så gott vännen
Kramizar Marie

2017-03-30 @ 16:01:55
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0