4 mars -17 Påfyllning i grattiskortslådan....

..... behövdes det här hos mig.
 
 
Nillas fantastiska lilla ängel
fick vara med på det här kortet
som jag också pillade med på träffen
i onsdags kväll.
Stansade ut motivet och mönsterpapperet
med vimpeldies från Lawn Fawn.
Det randiga papperet är också stansat
med stitched dies, men rektanglar från Memory Box.
 
Grattisstämpeln kommer från ett av Åsas ark.
Det finns några kvar HÄR.
Stjärnorna kommer ur en jättepåse 
som Åsa köpte på Dollar Store i somras.
 
 
Visst är hon underbar!!?!
Jag har färgagt henne med Distress Markers
och vattenpensel.
Hår:Ground espresso 
Hud: Tattered rose
Klänning: Worn lipstik
Gloria: Squeezed lemon och Twilted honey
Skugga; Wethered wood
Till vingarna har jag använt Wink of Stella Clear.
Jag har också glittrat med en GellyRollpenna Clear
På glorian, i håret och runt vingarna.
 
 
Som vanligt har jag böjt vinpelflikarna lite
och monterat lagren med distanskuddar.
 
 
Insidan fick nästan samma upplägg
men eftersom ett av mönsterpapperen på framsidan
var en spillbit, har jag här använt rosa cardstock.
 
 
Baksidan med lite mönsterpapper
och min namnetikett.
 
 
Kuvertet blev lite prykedeliskt
med det här randiga papperet.
 
 
Avslutar som vanligt med kort och kuvert.
Känns skönt när det finns lite Grattis-kort i lådan igen.
De flesta födelsedagskort jag gör
är ju gjorda till en speciell person
utifrån dennes intressen etc.
Att ha några neutrala kort är ju bra
för ibland räcker inte tiden till.
 
Lördagen har innehållit en långpromenad som vanligt
trots ett riktigt gräväder.
Sen har jag dekorerat några små tändsticksaskar
med spillpapper och utstansade blommor och blad.
Det började bli slut i den lådan också.
Små presenter är alltid bra
att ha hemma!
Tändsticksaskar i olika storlekar
och kom-ihåg-block brukar jag göra.
 
Få se vad morgondagen har i sitt sköte...
Ha det gott och var rädda om varann!
Kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det var en liten söt ängel:) Läckra papper, dies och jag tyckte det blev så fint med sidenbandet:)
Hela kortet och kuvert blev jätte fint:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-03-05 @ 17:57:24
URL: http://marie.haven%40hotmail.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0