5 mars -17 Utan kuvert....

.... är dagens kort - inte vanligt för mig - 
men det här kortet fick följa med 
i ett bubbelkuvert med annat innehåll.
 
 
En chans att använda mönsterpapper
som inte räcker till kuvert
men väl till kort.
Mönsterpapper från Prima: Rondelle Collection, Quadrille.
Blekrosa cardstock som kortstomme
och grå lite silvrig bakom mönsterpapperen.
Har stansat hörnen med en konkav hörnpunch
som verkligen är en av mina favoriter.
 
 
Som vanligt har jag monterat lagren med distanskuddar.
Tag och vimpel av ett matchande papper 
ur samma serie.
With love är stansat med en die
lånad av Åsa - och sitter egentligen ihop,
men här har jag klippt isär orden.
Trollsländan är en fin charm
som jag limmat dit med min limpistol.
 
 
Insidan fick en skrivruta
med mönster från en embossfolder.
 
 
Även baksidan fick en vimpel
förutom min namnetikett.
Nåt kuvert blev det alltså inte idag.
 
Solen har lyst oss i ansiktet idag
under vår promenad, men vinden var vass.
Nu är det bäst jag lagar middag
innan Kjell börjar bita på naglarna. ;-)
 
See you! Kram!!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå vackert kort, me like:) Härliga färger och mönster. Trollsländan var också så vacker:))
Här vräker det ner snö, och jag vill inte ha nån snö mer nu;) Men det är väl bara att gilla läget.

Ha en fin vecka
Kramizar Marie

2017-03-05 @ 18:13:49
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Åsa

Jättefint kort! När korten inte ska skickas går det bra utan kuvert😉

2017-03-06 @ 09:06:34
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0