14 maj - 17 Goa julnallen.......

....på veckans julkort.
 
 
Den söta julnallen är en gummistämpel
från Lily Of the Valley, som jag färglagt
med Distress Markers och vattenpensel.
Tofsen och brämet på luvan är glittrade
med Wink of Stella white.
Det prickiga mönsterpapperet kommer
från ett tidigare 12" julblock från Panduro
och det med de fina julstjärnorna
följde med en scraptidning.
 
 
Jag stansade vimpeln med hjärtat och
julhälsningn med dies från Gummiapan
fast de andra vimplarna klippte jag för hand ;-)
Blommorna är gjorda med två storlekar av Floral punch,
som ju består av vardera två - en som skär
och en som embossar.
Glittrade med Sakura GellyRollpenna Clear star.
 
  
 Insidan med samma hörnstans "stjärtstansen"
som jag också använde på framsidan.
Jag stansade hål i såväl mönsterpapperet 
som den gröna cardstocken
med scalloped cirkeldies från Cherry Lynn
och använde den vita kortstommen som skrivyta
med en stämplad julhälsning.
 
 
 
Kuvertet av det prickiga papperet....
 
 
....medan kortets baksida fick dekor
av julstjärnepapperet och så 
min namnetikett förstås.
 
 
Här är då veckans julkort med sitt kuvert. 
Högen växer sakta men säkert - det känns tryggt!
 
Ikväll faller det ett stilla vårregn
som vattnar vår trädgård - härligt
för det har varit alldeles för torrt och kallt!
Nu hoppas vi våren kommer på riktigt!
 
Har inte kunnat blogga på några dar.
Jag har varit i huvudstan några dar
tillsammans med Åsa, Mickan och så Kjell förstås.
Så roligt att få rå om dem lite!!
Nu ska jag vara hemma i Gävle
och om inget datavirus drabbar mig
(det som slog ut Sandvik bland m å n g a andra
utöver vår värld)
så ses vi här snart igen hoppas jag!
Kramar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0