15 maj -17 Spilliskort med kuvert...

.... blev det idag.
När jag gör kort av spillpapper
blir det sällan matchande kuvert
eftersom papperet inte räcker.
Idag var biten lite större
så jag fick till ett kuvert av annan modell
om jag gjorde kortet lite mindre.
 
 
Det blommiga mönsterpapperet är från Panduro
och jag använde vinröd cardstock som kortstomme.
Hjärtat är stansat med en Spellbinderdie,
liksom det matchande scalloped hjärtat bakom.
Jag använde min älskade "stjärtstans" i övre hörnen
och satte en kant från ett rektangulärt tårtpapper nedtill.
Grattis är stansat både i akvarellpapper
och cardstock för att få en "skugga" bakom.
Blomma och massor med bling, som du ser...
 
 
En hel del distanskuddar 
har gått åt idag också.
Den lilla vimpeln uppe till höger
är stansad med en die från Gummiapan.
 
 
Gjorde ett rakt kuvert så jag fick papperet att räcka.
 
 
 Lite mönsterpapper fanns kvar
att dekorera insidan med.
Däremot fanns inget kvar av tårtpapperskanten
så jag stansade en vågig kant
med en kantstans från Martha Stewart.
 
 
Baksidan
 
 
Ja det var alltså dagens kort och kuvert.
 
Nu ser jag fram emot att det blir liite varmare imorgon
och sen en hel del regn på onsdag.
Det ropar min trädgård efter!
Sen förutspår mina väderappar
en härligt varm och solig helg - hoppas, hoppas!!
Hoppas du också har det bra
och får en härlig helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så fint spillpapperskort i härliga papper och med läckra dies:)Fint kuvert också:)

Här skiner solen idag, men det är lite blåsigt ute. Igår regnade det på eftermiddagen, det behövs verkligen.

Ha en fin dag
Kramizar Marie

2017-05-16 @ 12:22:33
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Rosa A

Jättefint kort och tänk att du fick det att räcka till kuvertet också ❤

2017-05-16 @ 16:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0