17 maj -17 En kram....

.... och en rad med hjärtan
blev det på dagens kort.
 
 
En alldeles underbar pingvin
från Pernillas penna inspirerade mig.
Gråblått och rosa fick bli färgkombon.
Ett Majapapper i gråblå nyanser:
Vintage Spring Basics, 3rd of April,
ser du här bara i vimplarna
men det återkommer som kuvert bl a.
De prickiga är spillpapper.
Blommor från Wild Orchid Craft.
 
 
De olika lagren är fästa med distanskuddar.
 
 
Till insidan använde jag spill i blågrått rutigt
efter ett utstansat papper till ett annat kort.
Tycker det är kul att hitta användning
för såna spillbitar :D
Blomma och hjärta knyter det färgmässigt 
till framsidan.
Textstämpeln gillar jag verkligen!
Minns inte varifrån jag köpt den...
 
 
Kuvertet i det randiga "pyjamaspapperet".
Får mig att tänka på min pappa....
 
 
Baksidan fick dekor av både
rutigt och randigt.
Lite rosa halvpärlor och en fjäril
hittade också vägen hit.
 
 
Kort och kuvert till slut.
Hoppas du fått lite inspiration!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Vem vill inte ha en kram och av dej dessutom, i designade ljuvliga färger! Så där, skickar en kram tillbaks.

2017-05-18 @ 08:48:46
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart fint Kram-kort:)Pingvinen var så söt och du har färglagt den så fint. Vackert med alla blommorna och med hjärtat:)Fin textstämpel på insidan och kuvertet blev jätte läckert med "pyjamaspapperet":)

Hoppas ni har lika fint väder som hos oss:)
Må så gott
Kramizar Marie

2017-05-18 @ 10:57:01
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0