19 maj -17 En dag att njuta av....

.... har vi verkligen haft idag!
Så varmt och härligt väder - vår eller kanske försommar nu!
 
 
En "kotte" ur min samling 
pasade så bra på dagens kort.
Som vanligt har jag färglagt med Distress Markers
och vattenpensel.
 
 
Ett härligt blommigt papper
tyckte jag passade.
Textstämpeln från InkyWings var också
precis vad jag ville ha på det här kortet.
 
 
De olika papperslagren har jag
"byggt upp" genom att använda distanskuddar.
 
 
 
Var klantig och monterade insidan 
innan jag stämplade texten
och naturligtvis blev det kladd!!!
Räddade det genom att stämpla texten igen
och stansa ut den med en die
med söm i kanten
och klistra över det misslyckade.
Hörnen har jag stansat med
en konkav hörnstans från ek-success.
Gillar den!!
 
 
Baksidan
 
 
Det blommiga kuvertet
 
 
Så till sist kortet och kuvertet som vanligt.
 
Det har som sagt varit en härlig dag.
Vi tog en härlig cykeltur ut till Bönan i solskenet.
Det var min första tur för året
och det känns allt i benen nu,
men var såå härligt!
 
Ikväll har vi varit på konsert
med vår mycket skönspelande Symfoniorkester
och en fantastisk solist på viola.
Då njöt vi också av varje ögonblick!
 
Hoppas du får njutbara ögonblick också
under helgen!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Jag var tvungen in och kika på smådetaljerna, så himla läckert, har du malla på hur du gör kuverten för nu har jag skaffat en sådan där underlägg med skåror och falsben tror jag det heter.

Svar: Hej rara Ann-Marie! Tack för alla goa kommentarer du lämnar här inne hos mig!Angående kuvertmallar kan du klicka på kuvert i sidebaren i min blogg om du går in via datorn. I mobilen syns inte den så jag lämnar en länk här:
http://mormormargareta.blogg.se/category/kuvert.html
Lycka till och ha en härlig helg! Kram!
MormorMargareta

2017-05-20 @ 12:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0