14 november -17 En härlig tomte....

.... som Pernilla skapat,
låg och väntade på mig
när vi kom hem från Nya Zeland.
Han inspirerade till det här kortet:
 
 
Spillpappersbitar från dem jag fick från Iggesund
fanns fortfarande kvar och fick vara med.
Den gröna cardstocken bakom
stansade jag i nederkanten 
med en kantstans från Martha Stewart.
Därifrån kommer också punchen
till den stora snöstjärnan: Glacial snowflake,
medan jag inte vet fabrikat
på punchen till den lilla snöstjärnan.
 
 
Visst är han underbar tomtefar!!
Hjärtat på rätta stället har han också,
liksom alla Pernillas figurer!
Jag har färglagt med Distress Markers
och vattenpensel, som vanligt.
 
Lite rhinestones på rad i kanterna
av motiv och mönsterpapper.
Ganska platt kort idag,
eftersom det är ett "platt köpekuvert"
till det här spillpapperskortet.
 
 
Den fina texten är en didis som jag har kvar
sedan jag var DT hos Momas.
Här ser du också den fina stjärnkanten lite bättre.
 
 
Baksidan
 
 
Här fick det bli ett köpekuvert i grönt
ur mina gömmor.
 
Usch så lång tid det tar att komma i fas
efter så många timmars tidsskillnad.
Är alldeles vimmelkantigt trött
även nu efter nästan fem dar hemma
och vaknar på konstiga tider.
Det här är nog den sista l å n g a resan vi gjort....
Nu får vi nog hålla oss i mindre "tidszoner".
 
Om en och en halv vecka
blir det Tomteverkstad i Tomtarnas stad
(= Bollnäs, lagom långt just nu ;-)  ).
Oj så roligt det ska bli!
Nu har jag verkligen scrapträffsabstinens!!
 
Hoppas du också har härliga scrapstunder
att se fram emot - i din ensamhet
eller tillsammans med scrapvänner!
Så härligt med vänner - både irl 
och såna jag har här på nätet!
Var rädd om dig och scrappa lugnt!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0