15 november -17 Barndomsminnen....

.... väcker den här bilden hos mig.
Så många vita, snöiga, härliga vintrar
vi hade när jag var barn!
 
 
Motivet kommer från ett Pionpapper
och det brunmönstrade papperet 
är andra sidan av samma papper:
Väntan på Tomten II, Vinterlek.
Textremsan kommer från kanten på
ett MajaDesign-papper.
Vimplarna uppe till höger är klippta
av kanten till "kuvertpapperet" från inkido:
Forever Santa - Seasons Greetings.
 
 
De fina snöstjärnorna är stansade med dies
från Penny Black: Snowflake trio.
Jag har använt de två minsta.
Har som vanligt bl a använt distanskuddar
vid monteringen.
Jag köper dem på Biltema och klipper till dem
i lagom storlekar med Biltemas teflonsax
där klistret från dem inte fastnar.
(Användet den saxen
till Biltemas dubbelhäftande tejp också.)
 
 
Insidan fick en liten snöbollskastande kille,
en bård från kuvertpapperet,
snöflinga Glacial snowflake stansad med
en Martha Stewart-punch
samt en God Jul-stämpel ur mina gömmor.
 
 
 
Baksidan med snöbollskrig
 
 
Kuvertet
 
 
Kort och kuvert till slut, som vanligt.
 
Ikväll tillbringade jag tiden på
den lilla kvällsträffen i Andersberg
med färgläggning av julmotiv,
så nu ska det bli roligt att göra kort av dem!!
 
Har också lekt lite med en grandie
från Gummiapan, och en massa små
gröna spillpappersbitar.
Kika in här imorgon,
så får du se vad det blev av denna lek!
Ha det gott och var rädd om dig!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Annica

Jättefint kort!
Som alltid med dina kort 🤶🏻😀

2017-11-16 @ 12:08:29
URL: http://www.annicaslivvidhavet.blogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0