18 november -17 Vinternostalgi....

.... även på dagens julkort.
 
 
Den sista biten av det gröna "Iggesundsspillet"
passade bra bakom sista motivet från Pionpapperet.
Monterade det på grön cardstock
som jag stansat i hörnen med en die från Panduro
som ger snirkliga hörn att sticka in papperet i.
Det ransiga papperet är från Maja Design
och God Jul är stansat med die från Rox stamps.
 
 
I mitten på blommorna sitter guldblombrads -
så sällan jag använder brads nu för tiden.
 
 
Här har jag stansat hål
för att ha skrivyta på den vita cardstocken.
Har använt Nellies multi frames igen.
Gillar att de ger prickar både runt hålet
och den utstansade cirkeln.
God Jul-vimpeln är klippt från en kantremsa
jag spart från ett tidigare Majapapper.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet - lite väl randigt för min smak
men det får duga...
 
 
Ja här har vi då kort och kuvert igen.
Traditionellt röd-grönt till jul
den här gången.
 
Nu börjar vi komma in i gängorna igen
efter den långa resan.
Det känns som natt om natten
och dag om dagen - skönt!
Det tar allt ett bra tag för kroppen
att ställa om sig efter en sån resa!!
 
Ha det gott och var rädd om dig!
Hoppas du fått lite inspiration till eget skapande!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0