19 november -17 Så go snögubbe....

..... från Penny Black som jag gillar starkt
inspirerade till dagens julkort.
 
 
Maja Designs Vintage Frost Basics:
11th of December, från 2013,
fram- och baksida med stjärnor och ränder
pryder dagens kort.
En bred bomullsspets fick agera snödrivor.
Följde upp med stjärnor
från ett klippark och från DollarStore
samt en snöstjärnecharm.
 
 
Har märkt att olika akvarellpapper
reagerar mycket olika
när jag använder Distress Markers 
och vattenpensel.
Det här papperet, som jag tidigare
använt till vanliga akvarellfärger utan problem,
sög in färgen mycket snabbt
och det var svårt att dra ut den
med vattenpenseln.
Är inte nöjd med färgläggningen
men det får duga ;-)
(Det papperet får jag nog använda
till vanlig akvarellfärg i fortsättningen!)
Har glittrat snögubben, tofsen och mössbrämet
med Wink of Stella och lagt lite Stickles i kanterna,
liksom runt motivet.
 
 
Insidan, där jag åter använt 
Nellies multi frames,
denna gång en rundad kvadrat.
Mönsterpapperet syns bättre här.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
Här är den lilla gubben på sitt kort
och med sitt kuvert.
Han är då för go!!
 
En helg med härliga långpromenader
och umgånge med båda våra barnbarn
och vår dotter i olika omgångar
är nu tillända och
en ny vecka väntar.
Snö och slask och kallt igen ger isiga gator
så här gäller det att se upp!
Halkade omkull idag men det gick bra
och jag slog min inte så farligt.
Var rädd om dig - gå försiktigt
och använd REFLEX!!
Kram!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Vilket fint kort med en så mysig tomte, lycklig den som får ett så fint julkort!
Britt

2017-11-20 @ 20:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0