23 november -17 En liten hÄngel med stor pepparkaka...

God God Jul måste det väl bli
med en så här stor pepparkaka!
Den blev lite bränd i gräddningen
men smakar säkert mums...
 
 
Diverse bruna spillpapper får ge miljö
åt den lilla hÄnglan.
 
Jag har låtit luvan sticka upp
ovanför kanten på dien.
Hur jag gör visar jag här nedan:
 
 
Jag har lagt dien över motivet
och ritat ett par små märken med blyerts
där dien och luvan "möts" på insidan av dien.
Sen har jag klippt ut luvan ner till märkena
och också klippt bort lite av papperet.
 
 
Sen har jag lagt dit dien
men låter luvan ligga ovanpå dien.
 
 
 
Så här blev det när jag stansat.
 
 
Jag har använt Sakura Gelly Roll-pennan clear star
och glittrat runt kanterna på motivet
och runt de olika mönsterpapperen.
Det blir snyggt med de smala glittrande linjerna tycker jag.
Distanskuddar förstås mellan papperslagren.
 
 
På insidan stansade jag ut ett hjärta
med en spellbinder
så att hålet kunde bli skrivyta.
God Jul är stansat med en die från Rox stamps
och julpoststämpeln är från Åsa.
 
 
Det utstansade hjärtat fick dekorera baksidan.
 
 
Det prickiga papperet, 
som också finns på framsidan bakom motivet
räckte till kuvert till det här kortet.
 
 
Så här blev alltså kortet och kuvertet idag.
Hoppas du fick lite inspiration
och kanske fick lära dig något nytt!
 
Nu har all snö regnat bort - så trist!!
Jag gillar snö mycket bättre än regn och slask!!
 
Här spurtar nu julkortstillverkningen.
På lördag ska jag åka till Bollnäs på
"Tomteverkstad i tomtarnas stad".
Ska bli jättekul - längtar såå!!
 
Kul att du tittade in hos mig!
Välkommen åter!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Ulla Scott

Så fint det blev och tack för tipset med luvan.
Kram Ulla

2017-11-24 @ 07:45:00
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se
Postat av: Karin

Vilka tjusiga bruna spillbitar! Tack för tipset kring arr stansa ut runt ett motiv.

2017-11-24 @ 07:46:08
URL: http://https://pyssel.kratos.se
Postat av: Ann-Marie

Men oj, hoppas det inte är såå farligt med brännskadorna, aloe Vera är bra har jag hört.

Med mycket kärlek som hon får av dej och omvårdnad ska det nog gå bra.

Kraaaaaam

2017-11-24 @ 10:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0