26 november -17 Utmaningskort från Bollnästräffen...

..... visar jag idag.
 
 
Var ju på "Tomteverkstad i Tomtestaden" igår.
En av utmaningarna där resulterade för mig i detta kort.
Vi fick material som skulle vara med på kortet
och en skiss att tolka.
Det är verkligen roligt och inspirerande
att se hur vi, utifrån samma material,
skapat så olika kort.
 
 
Det jag la till ur min egen "packning"
är trästjärnorna, gullblomman mitt i den vita blomman och motivet.
Allt det andra fanns i kitet.
 
 
Insidan gjorde jag idag när jag kommit hem.
Jag har fått underbara små dies av Åsa
som passar så bra bakom hennes poststämplar.
Julhälsningen är stämplad
med en stämpel från Reprint.
 
 
Baksidan.
 
Inget kuvert blev det av papperet i kitet.
Tror att det kommer att bli ett "gullkuvert"
när kortet ska skickas.
 
Vi hade en helt underbar dag
och många scrappade vidare idag.
Vi åkte dock hem igår kväll i novembermörkret.,
trötta men lyckliga.
Nu har vi laddat massor av inspiration!
Tack till Jessica och Kerstin!!
Ni är helt suveräna på att ordna det
mysigt och bra för oss deltagare!
Att tomten kom på besök med "julklapp"
och kram till alla som var där
var förstås en glad överraskning!
 
Hoppas du också haft en härlig helg!
Har sett på fb att många varit på träff i helgen.
Ha en fin vecka!
Kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Så fint kort! Tusen tack för de fina orden om träffen ❤❤❤

2017-11-27 @ 10:38:59
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det lät härligt att få vara med i Tomteverkstan:)
Kortet du gjorde blev sååå vackert, insidan blev också väldigt fin:) Snyggt med den lilla dien under Åsas stämpel.
Kan du tänka dig att vi har blivit farmor o farfar den 14 nov. Det blev en liten tjej som har fått namnet Nova-Li:)) hon är så söt (klart man tycker det om sitt lilla barnbarn;)Både Kim o Paulina och den lilla mår bra, och vi träffar dem nästan varje dag:)))) Jag gjorde både ett kort och en stor blöjtårta:) Jag visar den i bloggen framöver.

Snart är det ju första advent, det är mysigt när man får fram alla ljusstakar:))

Må nu så gott och var rädd om er:)
Kramizar Marie

Svar: Ååååh! Grattis!! Så härligt med barnbarn!!! Ja du vet ju hur jag älskar mina (som ju inte är barn längre utan vuxna, men inte mindre älskade för det!!)Tack för dina rara ord här!
När jag får ordning på mina bilder från Nya Zeeland ska jag försöka maila några till dig...
Kram!!
MormorMargareta

2017-11-27 @ 18:35:14
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0