29 november -17 Galet glittrigt.....

...... var ett papper som ingick i 
ett av materialseten till en utmaning
under Bollnästräffen.
 
 
Jag valde att ha det mesta av glittret
inne i kuvertet,
som f ö var en utmaning att få ihop
och till sist måste limmas med limpistol!!!
 
 
Kunde ju inte låta bli att göra
ett kuvert med så fin kuvertflik ;-)
 
 
Själva kortet ser ut så här.
Det skulle vara med något av allt
som fanns i "påsen" där det utom papperet fanns
röd cardstock, guldigt bling samt Merry Christmasskyltar.
Desutom fanns en inspirationsbild
mestadels i blått och vitt av Iggesunds kyrka.
Hade en passande bild i min packning.
 
 
Det gick inte så bra att stämpla
på insidans mönsterpapper
eftersom det hade den "knöliga" glittersidan bakom
så jag satte dit en utstansad julhälsning.
Chalkade med Distress Faded Jeans
för att matcha den blå kanten på mönsterpapperet
liksom inspirationsbilden.
Konkava hörnstansen från ek-success
passade ju också bra här.
 
 
På baksidan fick glittret
komma till sin rätt.
 
 
Kortet och kuvertet
med bling och glitter både här och där.
Har glitter med mig ända hem i kortmakeriet
(samt en hög glittrigt spillpapper från mins kompisar,
så du kommer nog få se fler glittriga julkort här ;-) .)
 
Idag har vi haft julavslutning med "Andersbergsgänget"
med en heldag med ljusstöpning och paketspel.
Oj en så trevlig dag!!
Spöregn utanför och varmt gemyt inne.
Tack till er alla - och speciellt Kerstin
som ordnade det så mysigt för oss
i sin fina stuga!
 
Hoppas du, som besöker mig här,
också har haft en fin dag.
Jag hoppas på uppehållsväder imorgon!
Annars får det bli en regnväderspromenad
för "promenaden" runt, runt under ljusstöpningen
gav inte så många steg på stegräknaren. ;-)
Ha det gott - var rädd om dig
och glöm inte reflexer!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Jättefint, Margaretha,

2017-12-01 @ 14:00:52
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Galet snyggt blev det här julkortet:))Vackert papper och så fint med tagen på framsidan:) Perfekt
kuvertpapper:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-12-08 @ 15:47:47
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0