1 oktober -17 Grönt är skönt.....

.... även på julkort.
Måste nog visa kuvertet först idag,
för det här är ett underbart "kuvertpapper",
precis som jag vill ha dem! 
 
 
Papperet är från ScrapBerry's
The Romance of Xmas collection
och heter Letter to Santa.
Om du vill se hur jag gör kuverten
finns en demos under fliken Kuvert i sidebaren.
 
 
Jag valde en av de gamla hÄnglarna,
som så ofta.
Hon är som vanligt färglagd med 
Distress Markers och vattenpensel.
Snöflingorna runt motivet gjorde jag med PearlMaker.
Den glänser så fint!
 
 
Jag stansade ut motivet
och den gröna och vita cardstocken bakom
med NellieSnellens Straight dotted rectangles.
 
De utstansade snöstjärnorna är gjorda
med en punch från Martha Stewart,
som heter Glacial Snowflake
och har fått en glittrande rhinestone i mitten.
 
 
Som nästan alltid har jag monterat de olika papperslagren
med distanskuddar.
Jag brukar köpa dem på Biltema
och sen klippa till dem i lämplig storlek.
 
 
Insidan i samma stil
med en fin textstämpel 
från JaneDesign.
 
 
Enkel baksida och.....
 
 
.... kortet med sitt kuvert.
 
Har varit i Avesta på scrapträff i helgen
och haft det riktigt mysigt!
Vad jag lyckades klippa och klistra ihop där
kommer här i bloggen framöver
så kika gärna in igen om du vill se!
 
Nu är jag nästan medvetslös av trötthet.
Kom ju hem från Nice i fredags kväll
och for sen till Avesta tidigt i lördags morse.
Nu ska det bli jätteskönt att krypa ner
i min egen sköna säng!!
Sov gott och dröm vackra drömmar!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Sandra%252520S%2525E4rnholm%252520

Men så fint kort och det var så snygt i grönt och med den söta hängeln. Dina kuvert är så otroligt vackra! Men lika så dina otroligt fina insidor. Tack för fin inspiration många kramar från Sandra!

2017-10-01 @ 23:29:59
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Hoppas ni hade det varmt och skönt i Nice:)
Vackert julkort i härliga papper, dies och hÄngla stämpel:) De gamla är såååå fina. Jag kämpar på med mina julkort också, men är dålig på att blogga dem;) får väl ta mig i kragen.

2017-10-03 @ 14:49:00
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0