15 oktober -17 En överbliven tomte....

.....fick jag ju efter kortet med julkulorna
från kuvertdemon i Avesta.
Idag har han fått ett eget kort:
 
 
Han sitter ju där och skriver...
eller om han kanske bockar av 
på en önskelista, vad vet jag!?
Hans "egna mönsterpapper" var ju i stort sett slut,
(så när som på den lilla biten i övre vänstra hörnet)
så jag letade efter andra papper i mina gömmor
som kunde passa honom.
Hittade ett par med guldig text från PennyBlack,
wellum och pergamentaktigt,
som jag tror jag köpt i London.
I bakgrunden ett gammalt Panduropapper.
Stansade ett guldigt God Jul
ur Kjells rakvattensförpackning,
med en die från Rox Stamps
för att fullfölja det guldiga.
 
 
Givetvis använde jag distanskuddar
när jag monterade motivet och "fotomattan".
Fick också lite struktur på kortet 
genom att böja hörnen på textpapperen
med hjälp av mitt kära virknålsskaft ;-)
 
 
Även insidan ville jag göra guldig,
så jag satte guldtextpapper nedtill,
stansade ut en scalloped bakgrund till Åsas julpoststämpel
och så jag stämplade texten med gulddyna.
Tyvärr syntes det inget vidare.
 
 
Försökte lösa det genom att fylla i
stämpeltexten med Sakura Gelly Roll-penna i guld.
Lite bättre blev det
men helt nöjd blev jag inte!
 
 
Baksidan
 
 
Panduropapperet fick duga till kuvert.
 
 
Så det blev alltså kort och kuvert idag också.
 
Kan meddela alla rara som undrat, att min läpp börjar läka
och inte ser ut som om jag är misshandlad längre,
snarare som om jag, som dagens unga tjejer,
har använt filler i underläppen ;-)
 
Idag har jag haft storfrämmande här
av Lilla Pyssel Inger och hennes Henrik
på väg hem från besök
hos hennes dotter i Hudiksvall.
Åsa o Magnus kom också hit
och åt lunch tillsammans med oss.
Såå roligt att träffas!!
Nu var det länge sen!!
 
En promis har vi förstås hunnit med också!
Nu är helgen snart slut
och jag är såå nöjd med den!!
Hoppas du också haft det skönt!
Kram på dig och var rädda om varann!
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt vackert julkort med läckra papper. Snyggt när du lagt papperna lite snett:) Fin insida och kuvert:) Idag har vi haft en jättefin dag med runt 17 grader varmt:) Vi gjorde rätt mycket i trädgården och klippte ner lite vissna växter. De flesta blommorna i krukorna blommar än:)
Skönt att höra att din läpp är bättre:)
Så trevligt med lite storfrämmat:)

Ha en fin dag imorgon
Kramizar Marie

2017-10-15 @ 21:29:00
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Titti

Så fint julkort med söt tomte far på.
Kram från Titti

2017-10-17 @ 20:45:25
URL: http://snowflake64.se
Postat av: Ann-Marie

Synd att du inte blev nöjd, tomten ser helnöjd ut och inte undra på det, så fint som han fick det, han övar nog inför julens program kl 15, ingen ”tjuvstart” med att se kl 14 här inte. Fast idag uppskattas det inte lika mycket av de unga. Fast de kan ju se tecknat nästan hela dygnet nu så.

Kul med besök!

Kraaam

2017-10-18 @ 12:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0