20 oktober -17 Ett första försök....

....med ett shakerskort
gjorde jag igår kväll på vår lilla träff.
Hade vid ett tidigare tillfälle köpt
några små "bubblor" i ett paket från Yodo
och att hitta lämpliga motiv till dem var inte lätt ;-)
 
 
De här små skidåkarna kunde ändå passa tyckte jag.
Att få till ett lagom stort hål i mönsterpapperet
visade sig vara lättare sagt än gjort.
Det här blev lite för stort
så jag satte ett tvinnat papperssnöre runt
för att hjälpligt dölja mistan.
 
Stansade ut granar i grönt och vitt
och la på lite extra "snö" med en vit penna
och lite glittrig Stickles.
De mindre stjärnorna fick också
lite av den varan.
 
 
Lite distanskuddar gick det åt idag också
under den bruna cardstocken,
bakom granarna och de största stjärnorna.
 
 
Insidan
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet idag fick bli i ett nogotsånär 
matchande papper,
eftersom mönsterpapperet med stjärnorna
ju inte räckte till ett kuvert också.
Letade och hittade ett i ett gammalt Panduroblock
där det här papperet funkade tycker jag.
 
 
Vad tycker du - visst kan det funka
som kort och kuvert?
 
Ha nu en skön helg! 
Det tänker jag ha.
Välkommen åter om du vill se mer!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Titti

Vilket tappert försök , själv har jag inte fått rumpan ur vagnen till det. Förstår att det blir misstag i början , men man måste ju börja någonstans.Ditt försök blev jättefint.
Kram och ha det så gott, från Titti

2017-10-21 @ 09:58:26
URL: http://snowflake64.se
Postat av: Ann-Marie

Åhhhhhh superläckert, till slut så händer det, den där glasklara användningen av de rara små bubblorna som här blev pricken över I;et tillsammans med den twinnade tråden.
Sedan de där pojkarna som hamnar i snön blir så extra läckert. Sen ännu mer 3d med granarna i förgrunden. Hoppas du är riktigt nöjd med det här för det är hur härligt som helst!
Kram Ann-Marie

2017-10-22 @ 12:32:10
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det här shaker kortet blev ju hur läckert som helst:)
Jag har aldrig testat att göra nåt sådant. De små skidåkarna är så söta. Vackert med alla granarna och kuvertet passade perfekt:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-10-26 @ 15:04:24
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0