4 oktober -17 Julnalle....

.... från Lily of the Valley på dagens julkort,
som också gjordes på Avestaträffen.
 
 
Visst är den söt medsin tomteluva och stjärnan.
Valde ett stjärnpapper från Panduro: Shining Stars.
(Har "fyndat" en hel del julpapper
på Panduros REA efter förra julen)
 
Stjärnorna jag dekorerat med
är ur en stor påse stjärnor från DollarStore
för nästan inga pengar alls.
Kommer att räcka l ä n g e!!!
 
God Jul är stansat med en die från Gummiapan.
 
 
Stansade ut motivet med cirkeldie 
men lät tofsen sticka ut.
Den röda cardstocken bakom är utstansad 
med nästa storlek i samma set dies.
Färglade med Distress Markers och vattenpensel.
Det vita lurvet på luvan är glittrat med 
Wink of Stella white
och stjärnan har jag lagt Glossy Accent på.
 
 
Jag har böjt uddarna på stjärnorna
med hjälp av skaftet på min virknål.
De olika lagren är monterade med distanskuddar.
 
 
På insidan har jag använt en bit cardstock
som jag stansat en cirkel ur
med en Nellie Snellendie som gör prickar
både runt cirkeln och hålet.
Använde dien storleken större
när jag stansade bågarna i stjärnpapperet.
 
 
Bjuder på en närbild av vad "dotted circles" gör.
Stjärnorna är nåt jag fått över vod tidigare stansningar.
 
 
Baksidan fick en stjärna idag
under namnetiketten.
 
 
Dagens kuvert och....
 
 
.... kort och kuvert till sist.
 
Kan rapportera att mina ben
faktiskt höll för allt spring i källartrappen igår!
Ingen träningsverk alltså ;-)
Kanske det beror på vårt idoga promenerande.
Idag blev promenaden t o m i sol!!
 
Ha det nu gott!
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ännu ett sött julkort:)Den lille julnallen är sååå söt och så fint färglagt:)Vackert med alla olika stjärnorna:)God Jul dien från Gummiapan tokgillade jag:)Kuvertet med sina stjärnor blev väldigt läckert:))
Så skönt att du inte fick träningsvärk;)

Här skiner solen så härligt idag, äntligen:))
Må så gott
Kramizar Marie

2017-10-05 @ 11:22:05
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0