5 oktober -17 Musiken gläder hjärtat....

...... är ju en lämplig text på 
ett gratulationskort till en musiker
och kompositör, tycker jag.
 
 
Den texten fanns på en remsa
på ett Maja-papper i mina gömmor,
fast på latin.
Jag plockade fram mappen och lådan
med musikrelaretade papper
och dekorationer, som jag samlat på mig,
eftersom jag har många musiker i släkten
och bland mina vänner.
Flygeln här är en knapp,
där jag klippt av öglan på baksidan
med en avbitartång.
Såg när jag fotat att Alwars A trillat bort
men jag satte fast ett nytt
innan jag postade kortet ;-)
 
 
G-klaven samt blomman och sländan,
som är utstansade i papper med notsystem
har jag fått av en scrapvän
som vet att jag letar sånt - TACK!
Som du ser har jag även här
jobbat med strukturen genom att "bygga upp" kortet
på olika sätt med distanskuddar bl a.
 
 
 Insidan
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet och....
 
 
....kortet och kuvertet till sist.
Kul med lite omväxling till julkorten.
Idag har jag pillat med ett beställningskort
till en 80-åring.
Det var också roligt!
Sen blev det tandläkarbesök - inga hål - allt väl - HURRA!
Har också hunnit med promenad
med min bästa vän och hennes hund.
Mysigt!
Nu är det strax tid för sängen!
 
Kul att du ville titta in hos mig!
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt fint musikaliskt kort:)Läckra papper, dies och dekorationer, gillade den lilla flygeln:)
Kuvertet blev jätte snyggt:)
Hoppas ni har lika vackert väder som vi:))

Ha nu en skön helg:)
Kramizar Marie

2017-10-06 @ 11:23:06
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0