6 oktober -17 Liten Kurre ekorre....

....på litet julkort blev det här.
 
 
På ett mönsterpapper från Panduro:
Scandinavian Mystery, Great Wood Grouse,
fanns flera fina motiv med djur
och dem kunde jag förstås inte klippa sönder,
utan de fick bli motiv på kort.
Då blev det förstås inte tillräckligt stort papper kvar
för ett fullstort kuvert
utan jag "frihandade" kuvert av det som blev kvar
och lät det bestämma storleken på kortet.
Här blev det 12x12 cm.
Visst är han söt lille Kurre!?!
Det fick bli ett ganska clean and simple-kort.
God Jul-dien kommer från ka-boks.
Kanten på mönsterpapperet glittrade jag
med Stickles Stardust.
Resten av glittret fanns på papperet redan.
 
 
Insidan med ett annat motiv från papperet.
Jag stämplade bara  en julhälsning
och förstärkte snöfallet med PearlMaker.
 
 
Visst blev kuvertet snyggt!?!
 
 
Mönsterpapperet räckte till baksidan
och jag har ändå en bit kvar
som får hamna på ett annat kort ;-)
 
 
Kort och kuvert förstås till sist.
 
Det är mig en gåta
varför färgen på fotona variear så :(
Baksidan der ju nästan blå ut...
Alla är ju fotade vid samma tillfälle
i min ljusbox med dagsljuslampa.
Mystiskt!!
 
Underbar Schumannkonsert ikväll
med vår fina symfoniorkester
och en fantastisk pianist / dirigent: Christian Zacharias.
Vi njöt i fulla drag!!
 
Ha nu en skön helg!
Välkommen åter - det kommer mera....
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Men du Margaretha, du gör aldrig fula kuvert och du vet att jag har rätt för det sitter i betraktarens förmån att avgöra det och jag är betraktaren! *ler stort* Så nu vet du vad som gäller...😜

Fan, det kommer tårar, ser på slutet av ”Livet efter dej”, såååå sorglig!

2017-10-09 @ 23:41:04
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Jättevackert julkort med en så söt ekorre. Gillade den God Jul diesen:)Kuvertet blev också väldans fint, som vanligt:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-10-12 @ 17:16:00
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0