7 oktober -17 Beställt 80-årskort....

.... visar jag idag.
En vän bad mig göra ett kort
till hennes väninna, som fyller 80 år.
 
 
Jag valde vinröd cardstock som kortstomme.
Den ger kontrast mot mönsterpapperet,
samtidigt som den passar i färgskalan.
Mönsterpapper från Pion Design: Minnenas Atelje,
Ros och Bårder.
Här la jag skarven mellan pappersremsorna vertikalt
och dolde den med den vackra rosenbården,
som ju matchar mönsterpapperet.
Satte spets bakom bårdvimpeln.
 
Jag satte ett vitt ritpapper bakom mönsterpapperet 
så att bara en smal kant syns.
Hörnen är stansade
med den konkava hörnpunchen från ek-success.
 
 
 
 
Till skylten med Grattis använde jag mig 
av baksidan på Ros-papperet.
Grattisdien är från RoxStamps.
 Blommor från Wild Orchid Craft.
 
80 år är stansat med dies från BossKut:
Alphabet Dies "Adore".
 
Fjärilarna är ur ett annat Pionpapper:
Vintage Wedding - Bårder.
Jag har klippt ut dem 
och glittrat dem med Wink of Stella clear.
 
 
Insidan med en stämplad gratulationshälsning
och samma mönsterpapper 
som på framsidan.
Blomma från Prima.
 
 
Enkel baksida med dekor
av mönsterpapperets baksida.
 
 
Kuvertet, som jag ju som vanligt gjorde allra först,
blev så läckert i det här papperet,
tycker jag!
 
 
Margareta, som beställt kortet, blev nöjd
och eftersom varken hon
eller hennes väninna, som ska få det, har fb
så visar jag det redan nu
(som omväxling till alla julkort ;-) )
tillsammans med kuvertet här till sist.
 
Vi har varit på en utflykt, Margareta och jag idag.
Först åkte vi till en Antikdag i Solnamässan.
Massor av "nostalgi", mycket folktränsel
och riktigt roligt.
Lunch åt vi i Ulriksdals trädgård
och sen gjorde vi ett stopp 
vid Fullerö Handel.
Där finns mycket fint och intressant!
Jag köpte en krukväxt och ett par ljusslingor.
 
I morgon far vi upp till Björkebo
och "vintrar" stugan.
Vi åker visserligen dit även på vinterhalvåret,
men måste ställa undan gräsklippare
och utemöbler, tömma ur vattnet
och säkra torrvarorna mot ev musinvationer.
Få se om det blir lite trattkantareller plockade också
om vädret tillåter.
 
Ha nu en fortsatt trevlig helg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Så snyggt kort och kuvertet blev verkligen bra i det pappret! Kram från Rosa

2017-10-08 @ 11:03:19
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Ann-Marie L

Vilket underbart papper, nästan så jag blir kär. * haha* Det hade varit något. Mannens motståndare och vinnare i kampen om att få leva lycklig i alla sina dagar meeeed A-M. Hahaha

Nåväl, förutom det vackra pappret gillar jag kompositionen. Egentligen allt, men det brukar jag ju säga. Jaja, älskar det!

Kram Ann-Marie

2017-10-09 @ 22:22:49
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Börjar idag med kuvertet, såååå vackert i det pappret:)) Kortet blev också så vackert med spetsen under rosenbården. Läckra dies och dekorationer:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-10-12 @ 17:23:56
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0