9 oktober -17 Kuvert med kort....

.... är det här verkligen.
Lovade ju att visa för några scrapkompisar
på Avestaträffen hur jag gör mina kuvert
och det här är ett av de kuvert
som blev till då.
 
 
Visst är det jättefint!!
Papperet är från Lemoncraft - ett polskt märke.
Det här heter Christmas Greetings - A lot of faith! 
När jag kom hem hade jag alltså
bl a detta kuvert + mönsterpappersremsor
att göra kort av.
Så här blev det:
 
 
Hittade det här lilla kuvertet
i mina gömmor och tyckte det passade.
Vinpeln med julhälsning har jag fått av goa Marie - TACK!
Fick klippa till den lite
för att få den att passa till skarven mellan papperen.
 
Stansade ut ett hörn med järnek,
som jag sen la Glossy Accent på
och använde några röda halvpärlor som bär.
Dien är från CherryLynn och heter Holly Corner. 
 
 
Att jag har använt distanskuddar
när jag monterade de olika lagren
och objekten minns jag i alla fall!
Och att jag böjt vimplarna med hjälp av 
skaftet på min virknål, som alltid
finns i min verktygsväska.
Den är perfekt till mycket:
pilla band genom hål bl a.
 
 
Insidans gröna cs är mitten av
den gröna kanten som sticker fram
bakom mönsterpapperet på framsidan.
Stansade sen ut ett "hål" med prickad kant
med Nellir Stellens multi frames: dotted circles, till skrivyta.
 
Mönsterpapperet klipptes delvis efter mönstret
och stansades i hörnen med "stjärtstansen"
precis som på framsidan.
Stämpeln är från Panduro tror jag.
 
 
Det blev inte mycket papper kvar till baksidan.
 
 
Ja så kommer då den obligatoriska bilden
på kuvertet med sitt kort.
 
Är ju i Björkebo och "vintrar".
Idag plockade vi lite kantareller
på väg mot trattkantarellstället.
Där föll jag som en fura, slog i hakan,
bet sönder läppen så blodet sprutade
och fick en rejäl fläskläpp.
Det blev soffhörnet sedan
i stället för trattkantareller ;-)
 
Imorgon far vi hem igen till Gäve.
Vi är trots allt nöjda med dagarna här
och nu kan Björkebo må bra
även om kylan kommer.
 
Ha det gott min vän! Roligt att du kikade in här!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie L

Tur att det inte blev värre än en fläskläpp, för mej kunde det slutat med brutna ben, stukade fötter med mera. Men du, nu till något annat.
Såååå himlafint julkort, magiska stämningen är fäst på ditt kort! Jag bara Älskar det!!!

2017-10-10 @ 10:59:33
Postat av: Sindra/Marianne

Åh dessa underbara kort med kuvert! Jag bara älskar dem! Tyvärr blir det inte så ofta jag skriver något här eftersom jag ser så mycket fint som du skapar på fejan. Dessutom har jag inte varit aktiv med min egen blogg på länge. Men nu har jag kommit igång med både den och skapandet igen efter ett längre uppehåll.
så tokigt det kan gå när man ska vara ute i skogen och njuta.
Jag hoppas verkligen att läppen har läkt nu så du får må bra igen!
Ha det gott!
Kram

2017-10-10 @ 20:41:32
URL: http://https://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Men fy så otäckt det är när man trillar så. Tack och lov att du inte bröt något! Jag har besvär än med min armbåge efter jag trillade i somras. Hoppas verkligen att du kryar på dig fort:)
Nu till kortet. Ett riktigt vackert julkort med fint papper:)Kul att den lilla vimpeln kom till användning;) Kuvertet blev som vanligt väldigt vackert:))

Må nu så gott vännen
Kramizar Marie

2017-10-12 @ 17:43:41
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0