12 september -17 Pippi på julkort....

Klart jag , som har pippi på fåglar,
har sådana på några av mina julkort också ;-)
 
 
En söt färdig bild inspirerade
till det här kortet.
Mönsterpapperet med stjärnor
är ena sidan av ett Majapapper med babytema.
Den vackra ramen är stansad
med en die från Marianne Design,
som jag köpte från Carina på "Skapat av".
 
 
Använde den konkava hörnstansen från ek-success
och satte stjärnstrass i hörnen.
Klarblå rhinestones på ramen
och en ganska stor organzarosett,
som jag knutit med hjälp av en gaffel.
Hur man gör kan du se HÄR
i en demo i Helihakbloggen sen jag var DT där.
 
 
Insidan
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
 
Ja här är då kortet med sitt kuvert,
årets 43:e.
Nu får jag nog skruva upp takten,
kanske till två julkort i veckan, 
om det inte ska bli stress på slutet.
Har ett par resor att se fram emot
och då blir det ju inga kort gjorda
under den tiden.
 
Nu har vi haft ett par "nästan sommardagar"
med sol och värme
och härliga promenader.
Gläder oss så åt att orka gå våra turer!
Är så tacksam att ha hittat några tabletter
som hjälper mot mina artrosknän!
Njuter nu!!
 
Ha det härligt!
Kram!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Titti

Så härligt kort , fint motiv och snyggt papper o die .
Hoppas ni får det härligt på er resor .
Kram från Titti

2017-09-12 @ 22:05:11
Postat av: Inga

Jag tittar in hos dig varje gång du visar nåt nytt ¨men det blir inte att jag skriver,
Du är så flitig med fina kort och kuvert, 43 styck REDAN, jag har inte börjat än, det blir som vanligt, sista veckan innan de ska skickas *haha*
Ha det så skönt
Kram

2017-09-13 @ 07:12:48
URL: http://gittanspysselsida.blogspot%20.se
Postat av: Ann-Marie

Ja men dessa små söta raringar, ludna och gosiga piphalsarna kommer helt klart glädja någon i jul. Att få uppleva helheten med kort och tillhörande kuvert är en särskild känsla när de dyker upp eller ner snarare i lådan. Ja denna någon kommer och också pipa lika högt av glädje som fåglarna!

Kraaaam

2017-09-13 @ 20:36:19
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Allaredan 43 julkort! det var inte dåligt:) Jag är på mitt nionde;)
Det här julkortet blev sååå sött med de gulliga små pippifåglarna:))Vackra papper, dies och dekorationer:)) Om det är okej för dig så liftar jag gärna detta kort;)

Må så gott vännen:)
Kramizar Marie

Svar: Klart det är OK! Lifta på bara! Det är ju därför jag bloggar - för att ev kunna inspirera! Det gör verkligen du med dina rara kommentarer! Tusen tack!Ha det gott min vän! Kram!
MormorMargareta

2017-09-14 @ 12:02:19
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Ann-Louise

Vilket fint julkort älskar själv söta fåglar. Har aldrig gjort egna julkort förut men nu bli Man ju sugen på att prova. Tusen tack för ett inspirerande inlägg.
Med varma hälsningar// Ann-Louise

2017-09-27 @ 09:09:26
URL: http://www.creativelife.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0