14 september -17 Flera julfåglar.....

.... fanns på det här mönsterpapperet
och de fick räcka som motiv
på det här julkortet:
 
 
Visst är de söta där på sin järnekskvist!?!
Jag tog upp det temat och stansade ut hörn
med Cherry Lynn Holly Corner.
Jag har satt Glossy Accent på bladen
liksom på God Jul - snyggt med glansen.
 
Mönsterpapperet är från Papirdesign: Höytid, Julens gleder.
Jag har stansat hörnen med "stjärtstansen".
En spets döljer skarven mellan
de två pappersremsor jag ju har kvar till kortet
när jag har gjort iordning papperet till kuvertet.
Satte också dit en snöstjärna
stansad med en punch från Martha Stewart
som heter Glacial Snowflake
och några röda halvpärlor.
 
 
Här syns den fina glansen av Glossy Accent bättre.
 
 
Insidans skrivruta fanns också på mönsterpapperet
och jag monterade den på
grön cardstock, som jag stansat
i överkanten med en kantstans från ek sucess
och i nederkanten med en från Fiskars.
God Jul är stämplat med brunt.
Satte dit några snöstjärnor här med
men ser att en av den böjts i nederkanten.
Det är fixat nu ;-)
 
 
Baksidan fick också den fina hjärtkanten
och min namnetikett
(det fick bli den lilla ovala här,
eftersom det bara fanns lite av mönsterpapperet kvar).
 
 
Snyggt kuvert tyckte jag att det blev
av det här mönsterpapperet.
 
 
Kort och kuvert till sist.
Har "växlat upp" julkortstillverkningen nu
för att slippa stress senare.
Nästa ligger redan i kortmakeriet
och ska klistras ihop imorgon.
Ska resa lite här framöver,
så det gäller att ladda innan!
 
Födelsedagar duggar också in - det är
inte alltid jag riktigt hinner med,
men tror nog att även försenade kort
kan uppskattas ;-)
På själva födelsedagen är det ju kul ändå!!
 
Tänk att solen tittade fram idag
under vår härliga "gråväderspromenad"!
Det hade vi inte trott.
Ha det gott min vän och välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefint mönsterpapper som blev ett jättefint kort!

2017-09-15 @ 07:52:52
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Sååå vackert, undrar om inte jag har det pappret, eventuellt, men vackert är det!
Oavsett om korten kommer i tid eller inte så är jag ganska säker på att folk i allmänhet uppskattar dom.
Speedar upp, jag som inte hängde med från början ens.

Kraaaam

2017-09-15 @ 10:56:27
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert papper som resulterade i ett riktigt vackert julkort:)Jag har oxå den dien Holly Corner,vistt är den fin:))Insidan och kuvertet blev väldans fint det oxå:))
Tack, för att jag fick lifta ditt kortt;))
Här regnar det och åskar just nu!!

Ha nu en fin helg
Kramizar Marie

2017-09-15 @ 18:43:11
URL: http://mariespyselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0