15 september -17 Musik ska byggas utav glädje...

Som du kanske hört har jag många musiker,
sångare och musikanter i min
släkt och bekantskapskrets.
Samlar på mig lite musikrelaterade
papper och dekos,
aå att jag har att ta fram vid behov.
 
Kusin Eva har just fyllt år
och nu kan jag visa hennes kort.
 
 
Den här fina dien hittade jag
i en facebookgrupp härom sistens
och klickade hem.
Det lär inte bli sista gången jag använder den!
Stansade förstås ut i den rostfärgade cardstocken
som sitter bakom mönsterpapperet.
Hålen syns ju inte bakom papperet.
 
I hörnen har jag använt den konkva hörnstansen
från ek success, som finns hos Engströms.
 
 
Mönsterpapperet hade lite höstfärger,
precis som naturen nu börjar få,
så jag spann vidare på det färgtemat i blomdekoren
och satte också dit några höstlöv..
En spets över pappersskarven
och ett pärlband från Porslinsblomman,
dit Åsa och jag var förra sommaren.
Det är så bra för pärlorna sitter på två trådar
och då är de så lätta att klistra fast fint.
 
 
 Insidan med samma papper
och Åsas fina grattisstämpel med noter.
Grattisstämpeln med hjärta tror jag kommer från Panduro.
Själva skrivrutan är utskuren ur den rostfärgade cardstocken.
Jag har alltså stämplat på den vita kortstommen
där jag sen kan skriva min hälsning.
 
 
Den utskurna biten räckte att sätta
bakom mönsterpapperet här.
Cardstocken bakom min namnstämpel
och Åsas grattisstämpel
är också stansade ur den som sticker fram
bakom mönsterpapperet på framsidan.
Planerer man så kan man få 
små bitar att räcka långt! ;-)
 
 
Kuvert blev det också förstås!
 
 
Ja med kortet och kuvertet avslutar jag för idag,
för nu börjar snart Skavlan sin hösttermin på TV
och det vill jag faktiskt inte missa!
 
Ha det gott i helgen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ingen rost i kalsongerna bara, hihi snyggt kort och snygg die! Härligt att kunna fynda speciellt så användbara dies.

Kraaaaam

2017-09-16 @ 20:42:14
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Fint grattiskort till din kusin:) Läcker die:)) Jag har också det pappret hemma, visst är det fint:)
Vackert med spetsen och pärlbandet i mitten:)

Här har det regnat rejält idag, hade tänkt greja lite i trädgården. Men det får vänta tills det blir lite sol;) Imorgon ska jag följa med Kim o Paulina till Ullared:) Vi passar på nu innan hon blir alltför stor om magen;)Vi ska visst försöka komma iväg tidigt på morgonen. Ska se om de har lite scrapgrejer som kan få följa med hem:)

Må nu så gott:)
Kramizar Marie

2017-09-17 @ 16:19:14
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0