17 september -17 Grattis till ung musiker....

....med notsystem i trä från Wycinanka
(som jag fick av en scrapvän
till födelsedagspresent).
 
 
Letade lämpligt mönsterpapper
och hittade det här från BoBunny,
som är ett fint "kuvertpapper" dessutom.
Papperet, noterna och texten
fock räcka som motiv.
Associerar swirlarna och den ålderdomliga texten
till tonslingor och sång, så jag skrev:
Hjärtats nyckel heter sång
bredvid nyckeln på papperet.
 
 
Stansade ett par pappersremsor
med min nya efterlängtade kantstans
från ek-success med den smala kanten
och använde den att dölja och fylla ut
skarven mellan mönsterpappersremsorna.
 
Congrattulations är stansat med en die
ur ett set med ord från
 Avery Elle: Sentimental Die.
 
Använde små stickersbokstäver från Panduro
till namnet och åldern.
 
 
Kuvertet är jag verkligen nöjd med
men på det här satte jag en adressetikett
för att hjälpa brevsorteringen och brevbäraren.
 
 
Baksidan fick hörn stansade med "stjärtpunchen"
precis som framsidans mönsterpapper.
 
Det blev ingen dekorerad insida på detta kort,
bara en skriven grattishälsning.
 
 
Ja, det var allt för idag - kort och kuvert.
Ganska enkelt och "rakt på".
 
Kjell fick åka ensam till huvudstan idag
för jag mår fortfarande lite konstigt.
Få se om jag far efter imorgon....
Idag har det mesta gått på sparlåga.
 
Var rädd om dig och ha det gott!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Stämningsfullt och fina färger ihop

2017-09-18 @ 20:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0