20 september -17 En liten fågel viskade...

..... att du har födelsedag...
 
Hittade underbart papper i mina gömmor,
som kunde ge ett fint kuvert,
men det krävde lite klurande.
 
 
Den vågiga kanten gör det lite klurigt
men så här blev det i alla fall.
Lite mindre än vanligt
eftersom jag inte ville skära sönder mönstret.
Papperet är från BoBunny a gift of love:
Love bandit birdie die cut.
 
 
Kortet fick bli så här
när jag använde mönstret på papperet.
Stansade ut en uggla med en die
från Joy! craft och satte dit
på distanskuddar.
Pupillerna är utstansade med en håltång.
 
 
Hello är utstansat med en die
från Avery Elles set med
sentimental dies.
 
 
Nederkanten är stansad med en kantstans
från ek-success.
Tyckte den matchade den övre kanten
från mönsterpapperet.
Textstämplarna kommer från Vilda stamps.
 
 
Baksidan fick en söt liten pippi -
eller om det nu är en humla
tillsammans med min namnetikett.
 
 
 
Ja, då var det dags för kort och kuvert igen.
 
Kom hem från Stockholmstrippen,
för att ta emot ett nytt kylskåp,
i eftermiddags.
Roligt att det funkade så att jag
kunde hinna till onsdagsgruppen
med scrap och pyssel tillsammans med Åsa.
Våra krafter räckte bara till halva tiden,
men det var jättekul att träffa
de goa "pysslarna" efter sommaren.
 
Nu ska jag fixa lite i trädgården inför vintern,
bara det slutar regna här i Gävle.
Regnar det kan jag ju alltså fixa inne 
eller ta mig en stund i kortmakeriet ;-)
 
Hoppas du har det bra - oavsett väder!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Den ugglan var bara för underbar, precis som ditt kort, men det är det ju alltid. Jag förstår att det där är lite klurigt med den vågiga kanten, men du ser ut att ha lyckats!

Så då har du och Åsa en trevlig stund på onsdagar alltså, det är så skoj att ha dessa dagar att se framemot.

2017-09-22 @ 09:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0