21 september -17 Så söt Rudolf.....

.... med Röda mulen
har Pernillas penna fixat åt oss.
Love it!!
 
 
Han är ju för go
och har, liksom alla Nillas figurer
verkligen hjärtat på rätta stället.
Jag har färglagt digisen med Distress Markers,
lagt Glossy accent på den röda mulen
och strött Frantage som snö
och värmt fast det.
Brukar inte använda sånt,
så jag är inte så duktig på att få till det
som jag vill ha det - får träna mer på det ;-)
 
 
Hade ett läckert brunrandigt mönsterpapper
med glittriga röda swirlar och stjärnor
i mina gömmor.
Kommer inte ihåg var det kommer ifrån
men till det här kortet tyckte jag
att det var perfekt.
Satte ett rött papper bakom,
som jag stansade i överkanten med en kantstans
från Martha Stewart lånad av Åsa.
Använde sen en del av de utstansade stjärnorna
som dekor och glittrade dem med Stickles X-mas red.
 
 
Här ser du hur fint de röda swirlarna glittrar.
God Jul är stansat med dies från Gummiapan.
Remsan som döljer kanten mellan pappersremsorna
är stansad i kanten med en ek-success-kantstans.
Snöstärnorna är Martha Stewarts Glacial Snowflake.
Som du ser är de olika papperslagren
monterade med distanskuddar.
 
 
Insidan fick en rand av rött glitter.
Den är gjord gemom att jag klistrade
en smal remsa dubbelhäftande tejp
och strödde på rött glitter.
God Jul-stämpeln är från Panduro.
Varför papperet ser grönrandigt ut här
förstå jag inte .....
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
Kortet med sitt kuvert till sist förstås!
 
Regnet inatt och förmiddags
avlöstes under vår promenad 
så småningom av sol
och det blev riktigt varmt och härligt!
Min farfar brukade säga:
Mulen morgon gör ofta en klar dag -
och idag fick han rätt!
Enligt yr.no skulle det egna här
mest hela dagen, men de är ju inget att lita på ;-)
Nu får vi se hur det blir imorgon!
 
Ha det gott min vän!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Gurkiss

Hej :)

Vilket helt underbart julkort du har gjort.
Det var mig en himla söt stämpel :)

Ha de gott.
/ Gurkiss

2017-09-22 @ 13:14:53
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så sött julkort med en riktigt gullig liten ren:))
Vackra utstansade stjärnor och kuvertet blev läckert:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-10-03 @ 14:30:08
URL: http://mariespyselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0