22 september -17 Julkram....

.... kommer den här härlige tomten med:
 
 
Han kommer från Skogstokiga
och jag färglade honom på träffen i onsdags.
Jag brukar oftast starta med val av mönsterpapper
och färglägga så det passar papperet,
men nu gjorde jag tvärt om.
Jag har glittrat kanten och "skenet" från snölyktan
med Stickles diamond.
Tyckte ändå att jag hittade ett passande papper.
Har köpt det på scraploppis
och vet inte fabrikatet.
 
Stansade ut en stor fin stjärna
med en die från Tonic studios,
som jag sen delade på mitten och lät
sticka ut bakom motivet.
Den fick också lite glitter.
 
Stjärnorna är ur en jättestor påse,
som Åsa köpte på Dollarstore förra sommaren.
 
 
Varma Julkramar är en clearstamp,
troligen från Panduro.
Satte ett lite glittrigt rött papper bakom
och sen fick hjärtat dölja skarven
mellan mina mönsterpappersremsor.
 
Både motivet och hjärtat är monterat
med distanskuddar
och stjärnornas uddar har jag böjt
(med hjälp av mitt vanliga virknålsskaft)
för att få lite struktur på kortet.
 
 
Matchande insida med Åsas fina julpoststämpel.
Vill du ha såna har hon några kvar HÄR.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kuvertet
 
 
 
Visst är han härlig! Känner mig som om jag fick en kram!
Kortet och kuvertet avslutar som vanligt.
 
Fredagskväll i stugan.
Har ätit god lammfilé med trattkantarellsås - mums!
Nu slappar jag i soffhörnet med datorn,
trött efter en lång härlig promenad i eftermiddag.
Den här helgen är vi hemma i Gävle
men på måndag morgon flaxar vi iväg
till Nice - so nice!!
 
Ha nu en härlig helg!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå fint julkort, me like:) Så läcker stämpel som du färglagt så fint:)Gillade alla olika stjärnor:)

Må så gott
Kramizar Marie

2017-10-03 @ 14:33:06
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0