24 september -17 ÄlsklingshÄngel.....

.... svävar på dagens kort.
 
 
Tycker så  mycket om de här gamla
lite "ålderslösa" hÄnglarna.
De passar mig så bra!
Har färglagt med Distress Markers, som vanligt
och lagt lite Wink of Stella på vingarna.
Har också använt GellyRollpennan Clear Star
till lokcarna och i kanten på vingarna
för lite mera glitter.
 
 
Ett härligt Majapapper fick bli bakgrund
och stämpeln monterades på en oval
utstansad med en Spellbinders die Floral Ovales
Har äntligen (med hjälp av Åsa)
hittat en oval die från Sizzix: 659968,
som passar perfekt att stansa ut motivet med,
när jag använder den här spellisen.
Knäppt att ingen av de ovaler jag har
från Spellbinders passar...
 
Sparsamt dekorerat med körsbärsblommor,
ett hjärta och några halvpärlor.
 
Om du undrar hur jag får papperen att räcka
till både kort och kuvert
har jag några bilder här.
Scrolla bara förbi, om du vill se kortets andra sidor
och kuvertet!!
.....-......
 
 
Här ser du den vinröda kanten från baksidan,
mittbiten, som jag skurit ut
för att använda till annat,
och hur jag "pusslat in" mönsterpapperet.
 
 
 Så här ser det ut från framsidan.
Att de små skarvbitarna mönsterpapper
inte riktigt passar syns inte så väl
på kortet när det är klart
eftersom ovalen täcker det mesta.
Jag har ju bara 6 cm breda remsor av mönsterpapperet kvar
när jag har skurit ut "kuvertpapperet".
Hörnen är stansade med
den konkava hörnstansen från ek-success.
 
 
Så här blev det ju sen.
 
 
Ovalen stansade jag ut ur biten cs
som skulle bli kant inne i kortet.
Passade på att stansa ut en liten cirkel också
till insidan.
....._.....
 
 
Blommorna monterade jag med limpistolen
men allt annat är monterat med distanskuddar.
Köper dem på Biltema och klipper dem
i lagom stora bitar.
 
 
På insidan använde jag min av
båda sidorna av mönsterpapperet,
Åsas fina julpoststämpel
och en vimpel med julhälsning
som jag fått av Marie, en go scrapkompis (TACK!).
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
Kortet och kuvertet i lite annan vinkel än vanligt
så du ser den snygga insidan på kuvertet också.
 
Här packas det idag.
Imorgon sticker vi till Nice.
Dessutom måste det packas till Avestaträffen
som är nästa helg
och dit jag alltså åker tillsammans med Åsa
morgenen efter att jag kommer hem från Nice.
Packardagen alltså!!
Ska också försöka ta ett tag till i trädgården
eftersom det inte regnar idag...
(Har packat baddräkt! ;-) )
 
Varma kramar!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej där!
Kan bara hålla med dej, de lite äldre hÄnglarna är ljuvliga! Vilket fint kort, milda färger passar den lilla hÄnglan så bra.
Ha det fint,
Monica

2017-09-24 @ 15:09:12
URL: http://monica66.blogg.se
Postat av: Åsa

Jättefint kort med den fina gamla hÄnglan. Smart med mönsterpapperet, du får alltid till det så bra.

2017-09-24 @ 21:16:07
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Hänger och dinglar med vimplar i rader, så fint klädd med finaste "tapeten" i bakgrunden. DU är en hejjare på att göra kort!

2017-09-26 @ 16:10:13
Postat av: Pysseltokga Marie

Hej Margareta!
Älskar den fina hÄngla stämpeln och du har färglagt den sååå fint som vanligt:))Maja papperna är verkligen fina:) Du är så duktig att ta till vara allt papper:))

Må så gott
Kramizar Marie

2017-10-03 @ 14:37:31
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0