4 september -17 "Loppiskort" .....

.... som kommer att säljas på 
Loppisen på vårt sommarhem Fagernäs
på lördag till förmån för församlingens ungdomsarbete.
 
 
När Åsa och jag var på Pysselskafferiet
under vår roadtrip i somras
hittade jag några engelska stämplar 
med bibelverser.
Tyckte de kunde passa till några av "Loppiskorten".
 
 
Jag använde de överblivna kuverten
från vår "spillpappersutmaning" på Bollnästräffen
till de här korten tillsammans med
lite utstansat, blommor och bling ur mina gömmor.
 
 
Det är spännande att öppna ett spillpapperskuvert
och se vad där döljs
och vad man kan göra av det.
Tror att jag ska göra lite ihopklistrade
spillpapperskuvert till mig själv
att ta fram nån gång när inspirationen tryter ;-)
 
 
Köpte också en ombrefärgad stämpeldyna
av Pysselstina, som jag använt här
till textstämpeln.
Ramen är utstansad med en fin die
från Marianne Design.
 
 
 Det här var inget direkt spillpapper
utan ett överblivet  litet (d v s ur ett 6"-block)
Ramen är utstansad med en die från ett Spellbindersset.
 
Ja idag bjöd jag på mycket spillpappersinspiration
och fem kort med endast text som "motiv".
Så kan man ju också göra, tydligen.
Hoppas de säljer på loppisen!
 
Idag är jag riktigt seg!!!
Har ju varit på Ludvikascrappen i dagarna tre.
Såå roligt, inspirerande och mysigt,
men oj så trött jag blev!!
Bodde på fint hotell, fick underbar hotellfrukost
och jättegod mat, förutom allt scrapgodis - 
men - sömnen var det si och så med.
Sover ju ganska dåligt för det mesta även hemma
och det blir inte bättre borta :(
Nu är jag extra glad över att jag är pensionär
och slipper orka med ett jobb
de närmaste dagarna.
 
Det var så roligt att träffa många av er
goaste scrapvänner,
så det är verkligen värt all trötthet!!
Kram på er - både Ludvikascrappare och andra!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Stooort och hjärtligt tack för gratulationskortet, helt oväntat som värmde mitt hjärta i massor
Tack min vän, Tack!

Lycka till med försäljningen på lördag.

Kramizar Ann-Marie

Svar: Roligt att kortet kom fram - även om snigeln var lite sen ;-)Tack för alla rara kommentarer! Du kan inte ana hur glad jag blir! <3
MormorMargareta

2017-09-05 @ 00:48:03
Postat av: Åsa

Underbart fina kort allihopa! Du får alltid till det så bra med spel papper. Jag kan göra några kuvert så du får en överraskning. Puss och kram bästa mamma❤️❤️❤️

2017-09-05 @ 06:37:57
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Titti

Jättefina , det är toppen och få till kort med spillbitar .
Kram från Titti

2017-09-05 @ 11:28:27
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så många fina kort du gjort. Fint med alla texterna:)Du Får alltid till det med dina spillpappersbitar:)) Så läckert att göra ett spillpapperskuvert:)Gillade den ombrefärgade stämpeldynan. Nån gång har jag färgat in stämplarna med olika färger, det blir ju lite annorlunda, men snyggt:)
Lycka till nu med försäljningen på Lördag:)
Kramizar Marie

2017-09-05 @ 11:50:55
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Rosa%2520A/Scraprosa

Jättefina kort! Underbara textstämplar! Jag måste ta och göra några kort med bara text igen, det var ju så jag typ började. och vika saker. :D

KRAM Rosa

2017-09-05 @ 13:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0